خانه / اطلاعات عمومی / چگونه سیستم ایمنی نوجوانان را تقویت کنیم؟

چگونه سیستم ایمنی نوجوانان را تقویت کنیم؟

Image processed by CodeCarvings Piczard ### FREE Community Edition ### on 2016-01-11 06:07:31Z | http://piczard.com | http://codecarvings.com

اگر به نوجوانان روش مراقبت از سلامتی را یاد دهیم در بزرگسالی افراد مستقلی خواهند شد.
نوجوانان به همان اندازه بزرگسالان تحت فشار هستند. بدن آن‌ها با استفاده از مواد مغذی به سرعت رشد کرده و دچار تغییراتی می‌شود. این گروه سنی نه تنها در انجام تکالیف مدرسه و فعالیت‌های ورزشی تحت فشار هستند بلکه با استرس‌های اجتماع نیز مواجه می‌باشند.

والدین برای حفظ سلامتی نوجوانان می‌توانند با سوق دادن آن‌ها به سوی راههایی که موجب تقویت سیستم ایمنی بدنشان می‌شود سلامتی هرچه بیشتر را برایشان رقم بزنند.

والدین در این خصوص نقش موثری دارند. آنان با تشویق نوجوانشان به کسب عاداتی که منجر به تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود می‌توانند به حفظ سلامت فرزندشان کمک شایانی کنند.

نوجوانان

برای فرزندتان برنامه غذایی سالمی را مشخص کنید و در آن مقدار فراوانی میوه و سبزی بگنجانید.
سعی کنید به جای استفاده از غلات فرآوری شده از غلات کامل استفاده کنید. به او گوشت بدون چربی بدهید و از چربی‌های اشباع کمتر استفاده کنید.

بگذارید به اندازه کافی بخوابد.
طبق نظر “کلینیک مایو” نوجوانان به ۹ ساعت خواب شبانه نیاز دارند. در غیر این صورت مغزشان و به دنبال آن ساعت درونی بدنشان تغییر می‌کند. بسیاری از نوجوانان دوست دارند بیشتر بخوابند ولی این موضوع با ساعت شروع مدارس و نیز شغل‌هایی که صبح زود شروع می‌شوند مغایرت داشته و اشکال ایجاد می‌کند. به نوجوانتان به داشتن خوابی خوب و راحت کمک کنید تا سیستم ایمنی بدنش تقویت شود.

به آن‌ها مکمل‌های غذایی بدهید.
حتی از بهترین برنامه غذایی نیز نمی‌توان تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن را کسب کرد. طبق نظر سایت AskDrSears.com ویتامین C ، E ، و بیوفلاوونوئید، سلنیوم، روی و کارتنوئیدها همگی موجب تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر عفونت می‌شوند. در این میان، ویتامین ‌C را به راحتی می‌توان با مصرف یک پرتقال تامین کرد ولی دسترسی به بقیه مواد مغذی کاری سخت‌تر است. برای رفع این مشکل به نوجوان خود یک مولتی ویتامین خوب بدهید. مکمل‌های دیگر اسیدهای چرب امگا ۳ هستند همان‌ مواد مغذی که به عنوان مثال در سیر و ماهی نیز یافت می‌شود.

بگذارید هر روز ورزش کنند.
ورزش به تقویت سیستم قلبی – عروقی که بقیه بدن را تغذیه می‌کند کمک خوبی می‌کند.طبق نظر Harvard Medical Schools
ورزش متعادل و منظم به تقویت و سلامت تک تک سلول‌های سیستم ایمنی بدن می‌پردازد.

به نوجوان خود بیاموزید استرس خود را چگونه مدیریت کند
استرس‌های کوتاه مدت تاثیر کمی روی سلامت سیستم ایمنی بدن می‌گذارند در حالی که استرس‌های بلند مدت یا مزمن سطح هورمون کورتیزول را افزایش می‌دهند. طی نتایج حاصله از تحقیقات Harvard Medical Schools بر روی افزایش سطح هورمون کورتیزول روی موش‌ها، این هورمون تولید سلول‌های T را که جزء اصلی یک سیستم ایمنی سالم است، سرکوب می‌کند.

شهره فرجی-برگرفته از همشهری آنلاین

همچنین ببینید

از خودت شروع کن

اگر امروز صبح که از خواب بیدار شده ای… بببینی که بیست کیلو چاق شده‌اید ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.