خانه / درباره مجمع / صورتجلسات و مصوبات / صورتجلسه ۹۹/۱۱/۱۲ مجمع خیرین شهرستان آمل

صورتجلسه ۹۹/۱۱/۱۲ مجمع خیرین شهرستان آمل

 

بنام خیرخواه خیرخواهان

مجمع خیرین شهرستان آمل

تاریخ جلسه: ۹۹/۱۱/۱۲              زمان شروع جلسه: ۱۷:۳۰          زمان پایان جلسه:۲۰:۰۰

مقدمه:

جلسه هفتگی مجمع خیرین شهرستان آمل با حضور اعضای محترم و با قرائت آیاتی از کلام الله مجید آغاز گردید.

ابتدا آقای دکتر سالاری دبیر جلسه؛ با بیان روایتی از اهل بیت عصمت و طهارت (علیه السلام) در خصوص برکات خیرات و مبرات، مصوبات قابل پیگیری جلسات گذشته و دستور جلسه فعلی را قرائت و از مجریان محترم، خواستار ارائه گزارش اجرایی شدند.

سپس حاج آقا نیک پور، مدیرعامل محترم مجمع بنا به حضور جناب آقای قلی پور ریاست محترم کمیته امداد امام خمینی(ره) و هیئت همراه در جلسه، با خیرمقدم به آنان و تقدیر از فعالیت ها و اقدامات شایسته آن نهاد که در مددرسانی و مساعدت به قشر نیازمند و مستضعف منشاء خدمات فراگیر هستند، به برخی فعالیت های مجمع در حوزه های مشترک با کمیته امداد اشاراتی داشته و خاطرنشان کردند در وضعیت دشوار کنونی هم از لحاظ اقتصادی و هم به لحاظ وجود بیماری کرونا، بار مسئولیت کمیته امداد و مجمع خیرین مضاعف شده و ابراز امیدواری کردند که با همّت و استمرار مساعدت به اقشار آسیب پذیر بتوانیم گام های موثری در جلوگیری از تشدید اوضاع و کم کردن آلام مددجویان داشته باشیم.

در ادامه جناب آقای قلی پور ریاست محترم کمیته امداد امام خمینی (ره) با تقدیر و تشکر از اعضای  محترم هیئت امنای مجمع که در مواقع متعدد کمیته امداد برای امورات مختلف از مساعدت آنان بهره مند گردید، تعداد افراد تحت پوشش آن کمیته را ۶۸۷۵ نفر اعلام و خاطرنشان کردند این افراد در موضوعات متنوع از مستمری گرفته تا درمان و تحصیل و جهیزیه و … تحت پوشش بوده و مساعدت های فراگیری به آنها صورت می پذیرد. ایشان یکی از معضلاتی که در سطح شهر از سوی تشکّل ها و موسسات خیریه حادث می گردد، موازی کاری در مساعدت ها می باشد که از نظر ایشان ۸۰ درصد کسانی که به این گونه مراجع مراجعه می نمایند تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی می باشند. از این رو خواستار همکاری های مشترک جهت تجمع کمک ها برای مساعدت بهینه شدند.

سپس حاج آقا عشریه خزانه دار محترم ضمن خیرمقدم به میهمانان حاضر در جلسه و سپاس و قدرشناسی از اقدامات پیگیر جناب قلی پور در امورات مربوطه، به تعدد و تنوع مجامع خیریه در شهرستان آمل و سوء استفاده های انجام شده خصوصاً در ایام کرونا اشاره و بیان داشتند؛ متاسفانه بسیاری از افراد بنا به اغراض سیاسی و اهدافی که در آتی در برنامه دارند، در قالب امورات خیریه ورود پیدا کرده و با اقداماتی نامتعارف، چهره خیرین و امور خیریه را مخدوش و فرهنگ خیریه را دچار انحراف نموده اند.

در ادامه بنا به حضور مدیران محترم مدارس طالب آملی، نمونه احمد لاریجانی ، ولیعصر و دخترانه شاهد در جلسه، حاج آقا نیک پور با خیرمقدم به مدیران محترم و تجلیل از اقدامات و فعالیت های زایدالوصف معلمان عزیز در عرصه فرهنگی و آموزشی به خصوص در ایام کرونا، گزارشی از عملکرد مجمع خیرین در حوزه های مختلف درمانی، تحصیلی، آزادی زندانیان، جهیزیه عروس، تهیه سبد غذایی و… به حاضرین ارائه و بیان داشتند بنا به وضعیتی که در حال حاضر آموزش و پرورش درگیر آن شد، مجمع خیرین ورود به این حوزه جهت نقش در استمرار آموزش را ضروری تلقی و نسبت به تامین بخشی از تبلت مورد نیاز دانش آموزان اقدام و در این مرحله ۵۰ دستگاه به دانش آموزان نیازمند در مدارس مختلف اهدا می گردد.

سپس حاج آقا حیدرزاده نیز با خیرمقدم به مدیران محترم مدارس حاضر در جلسه، مجمع خیرین را خانه عشق معرفی و وجود اعضای محترم در این مجمع را نه به خواسته خود بلکه به دعوت حضرت حق تلقی و این خدمت ها را به عنوان برکت زندگی توصیف نمودند. ایشان با تجلیل از فعالیت های مدیران مدارس و معلمان که در حقیقت شغل انبیاء را بر عهده دارند، جایگاه و منزلت آنها را نزد خداوند متعال و نزد جامعه ممتاز دانسته و از آنها که در این وضعیت وجود بیماری کرونا در امر آموزش مداومت داشته اند قدرشناسی و حق شناسی نمودند.

در ادامه جناب آقای ایسفی مدیر مدرسه طالب آملی با سپاس وافر از این اقدام ضروری و خداپسندانه مجمع خیرین که در شرایط کنونی از بهترین اقدام برای دانش آموزان می باشد، معرفی و خاطرنشان کردند؛ آوازه ی فعالیت های موثر و برجسته مجمع در همه جا فراگیر بوده و اکثر مدارس پیگیر اقدامات مجمع می باشند و از خداوند متعال برای خیرین سلامتی و جزای خیر مسئلت نمودند.

در انتها طی مراسمی نمادین تعداد ۸ دستگاه تبلت به چهار مدیر مدرسه تحویل و پس از بحث و تبادل نظر مصوبات ذیل به تصویب اعضای محترم رسید:

مصوبات جلسه:

ردیف مصوبات جلسه مجری طرح
     
۱ با عنایت به موافقت انجام عملیات حسابرسی مجمع در سال های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ توسط آقای دکتر داورپناه مقرر گردید نسبت به ارائه قرارداد حسابرسی از سوی ایشان اقدام و پس از بررسی نسبت به انعقاد قرار مربوطه مبادرت گردد. خزانه دار
     
۲ بنا به پیشنهاد مطروحه در خصوص احداث ساختمان سرای کرامت در مقیاس کوچک  در مرحله اول و ادامه عملیات در فازهای بعدی، مقرر گردید نسبت به بررسی موضوع برای جلسه بعدی اقدام گردد. دبیر جلسه
     
۳ از آن جا که تا کنون نسبت به تاسیس مجمع خیرین سلامت در شهرستان آمل اقدام نگردید، مقرر گردید جلسه بعدی مورد بررسی و اتخاذ تصمیم قرار گیرد. دبیرجلسه
     
۴ با عنایت به تحویل تبلت به ۴ مدرسه شهری به صورت نمادین در جلسه مجمع، مقرر گردید الباقی تبلت ها با اخذ تصویر شناسنامه و کارت ملی دانش آموزان و جمع بندی لیست ها به مدیران مدارس مورد نظر تحویل گردد. دبیرخانه مجمع
     

۵

درخواست کمک های مالی و درمانی تعدادی از متقاضیان مطرح و با پرداخت  ۱۰ فقره چک و معرفی ۱ نفر به بانک جهت دریافت وام موافقت گردید. دبیرخانه مجمع

همچنین ببینید

صورتجلسه ۹۹/۱۱/۰۵ مجمع خیرین شهرستان آمل

  بنام خیرخواه خیرخواهان مجمع خیرین شهرستان آمل تاریخ جلسه: ۹۹/۱۱/۰۵              زمان شروع ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.