خانه / اخبار / ریل گذاری و ایجاد زیر ساختارهای لازم برای توسعه پردیس پزشکی آمل

ریل گذاری و ایجاد زیر ساختارهای لازم برای توسعه پردیس پزشکی آمل

دکتر اسماعیل اکبری گفت : خوشبختانه با مطرح شدن راه اندازی پردیس پزشکی درشهرستان آمل که یکی از آرزوهای بحق مردم بوده است همه مسئولین و خیرین وارد میدان شدند .

کمال آنلاین/ شهرستان آمل به جهت داشتن قدمت دیرینه در امر آموزش علوم و فنون و دردوران طلایی اسلام در زمان سلجوقیان درکنار شهرهای بزرگ همانند بغداد ، قاهره، بلخ و هرات مدارسی به سیاق دانشگاه‌های امروزی به نام نظامیه بوده است و از این رو آن را هفت شهر می‌نامند و درحال حاضر با تلاش و پیگیرهای فراوان وجود دانشکده پرستاری و پیراپزشکی باعث گردید که میل و اشتیاق داشتن دانشگاه پزشکی دربین مردم و مسئولین باور شود که خوشبختانه مجوز راه اندازی پردیس پزشکی صادر شد که در این راستا با ابلاغ دانشگاه علوم پزشکی مازندران دکتر اسماعیل اکبری که مدیریت این دو دانشکده را برعهده دارد بعنوان مسئول راه اندازی پردیس پزشکی آمل انتخاب شود که با ورود ایشان روند اجرائی شدن پردیس دانشگاهی شتاب بیشتری گرفت که با همکاری تنگاتنگ همه مسئولین درسطح وزارتخانه، دانشگاه علوم پزشکی مازندران، نمایندگان مردم آمل در مجلس در دوره های قبلی و فعلی، امام جمعه آمل، فرمانداران قبلی و فعلی ،اعضای شورای اسلامی شهر، شهرداری آمل، مجمع خیرین و دیگر اقشار در اولین ترم ۳۱ دانشجو مشغول به تحصیل هستند. دکتر اسماعیل اکبری  مسئول راه اندازی پردیس پزشکی آمل در جمع اعضای مجمع خیرین شهرستان آمل که درساختمان پردیس پزشکی برگزارشد با اشاره به نحوه راه اندازی وگرفتن مجوزهای لازم برای راه اندازی پردیس پزشکی گفت : خوشبختانه با مطرح شدن راه اندازی پردیس پزشکی درشهرستان آمل که یکی از آرزوهای بحق مردم بوده است همه مسئولین وخیرین وارد میدان شدند .

وی ادامه داد : وجود دو دانشکده پرستاری و پیراپزشکی برای گسترش رشته پزشکی بسیار مثمر ثمر بوده است که در حال حاضر به جهت شرایط اداری وساختمانی پردیس پزشکی درکنار این دو دانشکده قرار گرفته است .

وی عنوان داشت : با ورود بموقع شورای اسلامی شهر و شهرداری آمل و حمایت های فرماندار ویژه آمل و با قدردانی از بخشش و گذشت خانواده مرحوم محمودزاده که زمین دانشکده پرستاری وپ یراپزشکی دارای حکم تخلیه بوده، باعث شد که بزرگترین مانع سر راه راه اندازی پردیس پزشکی به همت این عزیزان مرتفع گردد که قدردان این عزیزان هستیم .

دکتر اکبری با اشاره به گرفتن ساختمان مرکز فنی وحرفه ای که بمدت ۱۱ سال رها شده بود برای راه اندازی پردیس پزشکی اظهار داشت : تلاش ها و پیگیرهای خوبی که از سوی استاندار محترم مازندران، فرماندار سابق آمل و بخصوص تلاش های وافر جناب آقای غلامرضا عشریه که وجود ایشان در کنارمان یک نعمت محسوب میشد باعث گردید که در نشست های استانی که با سازمان برنامه و بودجه استان صورت گرفت ساختمان جهت راه اندازی پردیس پزشکی  به دانشگاه علوم پزشکی مازندران تحویل داده شود .

مسئول راه اندازی پردیس پزشکی آمل خاطرنشان کرد : با تلاش هایی که صورت گرفت شاید جزو اولین پردیس های پزشکی در کشور باشیم که هیات های علوم پایه تکمیل شدند .

وی تاکید کرد : درادامه مسیر، نیازمند حمایت های مجمع خیرین شهرستان آمل هستیم که در پیشی گرفتن از کارهای خیر همیشه پیش قدم بودند که درکشور و استان زبانزد خاص و عام هستند و امیدواریم که درکنارمان باشند و اعتقاد داریم زمانی که بحث پردیس پزشکی به میان آمد همه مسئولین به جهت داشتن سلایق سیاسی اختلافات را کنار گذاشته وبرای تحقق این امر مهم یک واحده بودند .

وی ادامه داد : امیدواریم قولی که شورای شهر و  شهرداری در خصوص محوطه سازی دادند بزودی به مرحله اجرائی برسد .

مسعود نیک پور مدیرعامل مجمع خیرین شهرسنان آمل گفت : خدا را شاکر هستیم این امر مهم که از آرزوهای دیرینه مردم آمل بود بزودی محقق شود و برای حمایت و تکمیل خواسته های بحث دکتر اکبری همه وارد میدان می شویم .

وی اشاره کرد : مجمع خیرین شهرستان آمل همانند گذشته درخدمت شما عزیزان هستیم وهرگونه کمکی باشد دریغ نخواهیم کرد واگر قرار است ریل قطار پردیس پزشکی درمسیر درست حرکت کند باید از توان بیشتری استفاده شود .

خسرو ابراهیم زاده رئیس شورای شهر آمل درادامه جلسه یادآورشد : ما به تاریخ و هویت خود می نازیم ودر هر مسئولیتی باشیم در کنار این مجموعه بوده وخواهیم بود وباید همه تلاش کنیم تا یک اتفاق خوبی دراین شهر رقم خورده شود .

وی تاکید کرد : زمانی که منافع شهری درمیان باشد همه پای کار هستند و آیندگان قضاوت خواهند کرد .

غلامرضا عشریه خزانه دار مجمع خیرین شهرستان آمل با ابراز خرسندی از راه اندازی پردیس پزشکی درآمل گفت : محل فعلی پردیس پزشکی توسط یک خیر به مجمع خیرین آمل اهدا گردید که متاسفانه چندین سال معطل ماند که با تلاش مسئولین شهری ومجمع خیرین این ساختمان وزمین به نیت واقف رسید و جهت تربیت دانشجویان رشته پزشکی مورد بهره برداری قرارگرفت و امیدواریم که در سالهای آینده و با توجه به امکانات این مجموعه دانشجویان بیشتری راجذب نماید .

درادامه جلسه دکتر مجد ریاست نظام پزشکی شهرستان آمل، دکتر سید ابوالفضل چلاوی و دیگر اعضای مجمع خیرین شهرستان در خصوص نحوه همکاری و پیگیری امور مطالبی را عنوان داشتند .

همچنین ببینید

افتتاح مرکز شیمی درمانی بیمارستان امام علی (ع) آمل

افتتاح مرکز شیمی درمانی بیمارستان امام علی (ع) آمل مرکز شیمی درمانی شهرستان آمل امروز ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.