خانه / اطلاعات عمومی / صبر، صورتی است

صبر، صورتی است

دکترامیرحسین بانکی‌پور:برخی استعدادها و توانمندی‌ها در خانم‌ها بیشتر از آقایان است.
یکی از این موارد صبر است. این یک صفت خدادادی است که در زن‌ها وجود دارد و از جمله تفاوت‌های بارز زنان و مردان است. استقامت زنان در دراز مدت بیشتر است و این امتیازی است که برای اداره خانواده نباید آن را از دست بدهیم. زن آرامش‌بخش خانواده است. اگر مشکلی برای مرد خانه و بچه‌ها پیش بیاید این زن است که با صبر و تحمل خود می‌تواند تسکین بخش دردهای اهالی خانه باشد.jootix.ir--32523196831

امروز در بسیاری از مولفه‌ها دختران ما نسبت به زنان گذشته و مادرانشان جلوتر هستند. برای مثال در بحث سواد و تحصیلات، پیشرفت‌های فراوانی داشته‌ایم. اگر در گذشته نه چندان دور میانگین تحصیلات خانم‌ها در حد ابتدایی بود، امروزه شاهد حضور خانم‌ها در مقاطع تحصیلات عالیه هستیم. اما باید بگویم همین خانمی که امروز نسبت به گذشتگانش فضیلت‌های بسیاری دارد، در مواردی هم از نسل قبلی عقب‌تر است. یکی از این صفت‌ها همین مسئله صبر است. باید اعتراف کنیم که متأسفانه خانم‌های امروز نسبت به زن‌های گذشته کمتر صبوری می‌کنند و تحمل کمتری دارند. باید ببینیم در این سال‌ها در زمینه تربیت فرزندانمان چه کرده‌ایم که به اینجا رسیده‌ایم، درحالی‌که طبیعت خلقت و آفرینش خداوند اینگونه بوده که زن طاقت بییشتری نسبت به مرد داشته باشد.

برای مثال یکی از کارهای زشتی که کرده و خودمان با دست خود به خانواده‌ها ضربه زده‌ایم این بوده که آمدیم و تبلیغ کردیم که سازشکاری بد است و زن سازشکار، توسری خور است. درحالی‌که سازش از عالی‌ترین صفات زن و مرد در خانواده است. در فرهنگ دینی به ما یاد داده‌اند که در برابر دشمن سازش نداشته باشیم و سر خم نکنیم. کوتاهی و تسلیم در برابر بیگانه ناپسند است اما این برای غیرخودی‌هاست درحالی‌که زن و شوهر خودی‌ترین افراد نسبت به هم هستند و دوستی آنها بالاترین دوستی‌ها‌ست، پس در چنین جایگاهی اتفاقا سازشکاری و کوتاه آمدن بسیار سفارش شده است و این سازش و نرمش نشانه صبر است و این صفت به‌صورت فطری در خانم‌ها زمینه بیشتری دارد.پس تحصیلات عالی را کسی منع نمی‌کند اما زن باید به‌خودش بنگرد که آیا با طی کردن این تحصیلات، صبر و استقامتش بیشتر می‌شود‌ یا آنکه برعکس، صبوری او نزد مرد و برای اداره خانه کمترمی شود. این یعنی، مسئله تحصیلات نباید به شئونات زنانه و جایگاه زن در خانواده لطمه‌ای وارد کند.

همچنین ببینید

از خودت شروع کن

اگر امروز صبح که از خواب بیدار شده ای… بببینی که بیست کیلو چاق شده‌اید ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.