خانه / اخبار / پایان رنج درمان بیماران سرطانی آمل با افتتاح بخش شیمی درمانی

پایان رنج درمان بیماران سرطانی آمل با افتتاح بخش شیمی درمانی

در سال‌های اخیر به علت نبود بخش شیمی درمانی در شهرستان آمل و تعداد بالای بیماران سرطانی، این بیماران به شهر بابلسر، ساری و تهران مراجعه می کردند.

ایسنا/مازندران با افتتاح بخش شیمی درمانی بیمارستان امام علی(ع) شهرستان آمل بخش از مشکلات ناشی از درمان بیماران این شهرستان که به شهرهای همجوار و تهران مراجعه می کردند، پایان یافت.

بخش مستقل سرپایی و بستری شیمی درمانی در بیمارستان امام علی آمل که ساختمان آن پنج سال قبل توسط مجمع خیرین شهرستان آمل ساخته و برای تجهیز تحویل دانشگاه علوم پزشکی مازندران شده بود، روزشنبه سوم تیرماه پس از تجهیز و حضور کادردرمانی و فنی به صورت رسمی مورد بهره برداری قرار گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: بخش شیمی درمانی بیمارستان امام علی آمل در دو طبقه و به مساحت ۲۲۰۰ متر مربع به همت مجمع خیرین شهرستان آمل ساخته و برای تجهیز در اختیار دانشگاه علوم پزشکی مازندران قرار گرفته است.

دکتر غلامی افزود: برای ساخت و تجهیز بخش شیمی درمانی بیمارستان امام علی آمل در مجموع بیش از ۴۰ میلیارد ریال توسط مجمع خیرین شهرستان آمل برای ساخت و توسط دانشگاه علوم پزشکی برای تجهیز هزینه شده است.

وی یکی از دلایل مهم در تاخیر برای بهره برداری به موقع بخش شیمی درمانی بیمارستان امام علی آمل را کمبود منابع مالی و نیز کمبود کادر درمانی مرتبط و متخصص با تشخیص ودرمان بیماران سرطانی اعلام کرد و ادامه داد: در حال حاضر بخش سرپایی با ۱۳ تخت و بخش بستری با ۱۷ تخت درمانی به بیماران سرطانی آمل و بیماران مراجعه کننده از شهرهای غرب مازندران خدمات درمانی ارائه خواهد کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران ادامه داد: برای تکمیل بخش های تکمیلی شیمی درمانی و بیماران سرطانی آمل، دانشگاه علوم پزشکی مازندران با توجه به‌ وجود ظرفیت ایجاد شده نسبت به‌ تجهیزات مورد نیاز تکمیلی به تدریج و اولویت اقدام خواهد کرد.

پایان مراجعه بیماران سرطانی به پایتخت

مدیرعامل مجمع خیرین شهرستان آمل گفت: در سال‌های اخیر به علت نبود بخش شیمی درمانی در شهرستان آمل و تعداد بالای بیماران سرطانی در این شهرستان، این بیماران برای دریافت خدمات مستمر درمانی مجبور به مراجعه به شهربابلسر، ساری و تهران و متحمل هزینه های زیادی بودند.

مسعود نیک پور افزود: مجمع خیرین شهرستان آمل، مطابق تعهد و تفاهم خود با دانشگاه علوم پزشکی مازندران، ۴۰درصد از تعهد برای ساخت را در کمتر از دوسال با همکاری خیران شهرستان تکمیل و تحویل دانشگاه علوم پزشکی مازندران داد که متاسفانه در روند تجهیز بخش شیمی درمانی بیش از ۵ سال وقفه ایجاد شده بود.

وی همچنین اضافه کرد: مجمع خیرین شهرستان آمل قصد دارد در مراحل تکمیلی تجهیز بخش های مختلف از جمله بخش زنان و زایمان و بخش نوزادان بیمارستان امام علی مشارکت کند.

همچنین ببینید

تقدیر از همیار گرامی جناب آقای حسین محمدتبار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.