خانه / اطلاعات عمومی / نسخه‌ای ورزشی برای سالمندان

نسخه‌ای ورزشی برای سالمندان

۳۹نقش ورزش در حفظ سلامت بدن انکارناپذیر است. سالمندان به علت داشتن شرایط ویژه بیشتر از دیگران نیازمند انجام فعالیت‌های ورزشی هستند. اما انجام خودسرانه فعالیت‌های ورزشی نیز نادرست است و می‌تواند باعث مشکلات جدی شود.
دکتر توحید سیف برقی متخصص پزشکی ورزشی در گفت‌و‌گو با «ایران»، با اشاره به نقش برنامه ورزشی در افزایش سلامتی سالمندان، می‌گوید: فعالیت‌های ورزشی سالمندان نباید به صورت خودسرانه انجام گیرد.
 امروزه انجام این‌گونه فعالیت‌های ورزشی با استفاده از وسایل مخصوص ورزش که در پارک‌ها نصب شده، افزایش پیدا کرده است که این مسأله می‌تواند زیان آور باشد.
رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال، اظهار می‌کند: ورزش‌های هوازی مانند پیاده روی و دوچرخه سواری برای سلامتی سالمندان بسیار مفید است. سالمندان می‌توانند ۵ بار در هفته زمانی در حدود ۳۰ دقیقه را به این ورزش‌ها اختصاص دهند. در صورتی که انجام نیم ساعت فعالیت ورزشی هوازی به صورت مداوم برای این افراد امکان پذیر نیست، آنها می‌توانند این فعالیت‌ها را به صورت ۲ بار و به مدت ۱۵ دقیقه انجام دهند.
این استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص نحوه انجام ورزش‌های قدرتی مانند استفاده از وزنه، خاطرنشان می‌کند: سالمندان می‌توانند هفته‌ای ۲ تا ۳ بار به انجام فعالیت‌های قدرتی بپردازند اما باید توجه کنند که شدت آن به حدی نباشد که باعث آسیب به بدن شود همچنین انجام این ورزش باید زیر نظر پزشک متخصص باشد.

برگرفته از روزنامه ایران
 

همچنین ببینید

اصول اولیه ورزش کوهنوردی

اصول اولیه ورزش کوهنوردی: برای انجام یک کوهنوردی موفق باید از نظر جسمی شرایط خاصی داشته باشید؛ ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.