خانه / اخبار / صورتجلسه ۱۳۹۷/۰۹/۱۱ مجمع خیرین شهرستان آمل

صورتجلسه ۱۳۹۷/۰۹/۱۱ مجمع خیرین شهرستان آمل

بنام خیرخواه خیرخواهان

مجمع خیرین شهرستان آمل

تاریخ جلسه: ۹۷/۰۹/۱۱     زمان شروع جلسه: ۱۸:۰۰               زمان پایان جلسه:۲۱:۰۰

مقدمه:

جلسه هفتگی مجمع خیرین شهرستان آمل با حضور اعضای محترم و با قرائت آیاتی از کلام الله مجید آغاز گردید.

ابتدا آقای دکتر سالاری دبیر جلسه؛ با آرزوی صحت و سلامتی برای اعضاء و خانواده محترم شان و قرائت حدیثی از ائمه اطهار(سلام الله)، مصوبات قابل پیگیری جلسات گذشته و دستور جلسه فعلی را قرائت و از مجریان محترم مصوبات، خواستار ارائه گزارش اجرایی شدند.

سپس حاج آقا نیک پور، مدیرعامل محترم مجمع، ضمن عرض تسلیت به حاج آقا عشریه به مناسبت درگذشت پسرعموی مرحوم شان و آرزوی آمرزش و غفران الهی برای ایشان، بیان داشتند؛ بر اساس اعلام آقای حاج حسینعلی حسن زاده، عضو  محترم شورای حل اختلاف آمل، مبنی بر تمایل ملاقات ریاست محترم دادگستری با اعضای هیئت امنای مجمع خیرین، قرار گذاشتند تا در این جلسه حضور یافته و همکاری های مشترک مورد بررسی قرار گیرد. در ادامه ایشان به هماهنگی حاج آقا محمدزاده بابت فروش زمین اهدایی به مجمع و اختصاص وجه آن به پروژه های مجمع، ابراز امیدواری کردند که ان شاءالله با تحقق فروش و همچنین ساختمان واگذاری حاج آقا امیدوار، نسبت به ادامه عملیات ساختمانی سرای کرامت (خانه سالمندان) اقدام گردد. ایشان در ادامه گزارشی از مذاکرات قبلی با امام جمعه محترم و تجلیل ایشان از فعالیت های فراگیر و برجسته مجمع مطرح و خاطرنشان کردند براساس فرمایشات ایشان، در گذشته شناخت کافی از عملکرد مجمع و اعضای محترم زحمت کش و ساعی آن، که افرادی شناخته شده و موثق شهر می باشند، نداشته و با گذشت ایّام با بخش بیشتری از اقدامات مجمع آشنا و با ابلاغ سپاس، مراتب حق شناسی و قدرشناسی خود را نثار مجمع خیرین کردند.

سپس حاج آقا عشریه، خزانه دار محترم مجمع، ضمن تقدیر از اعضای محترم جهت حضور در مراسم یادبود پسرعموی مرحوم شان، در ارائه گزارشی از تامین هزینه ساخت دو باب ساختمان برای محرومان با برآورد انجام شده و تقبل هزینه یک باب دیگر از سوی خودشان، عنوان نمودند که موضوع در حال پیگیری است و با پرداخت سهم مجمع، روند ساخت و ساز به اتمام خواهد رسید. ایشان درخصوص پیگیری مکاتبات انجام شده بابت مرکز پرتودرمانی و اداره مرکز شیمی درمانی، بیان داشتند که مکاتبه اشتباهی از سوی دانشگاه علوم پزشکی با اداره بهداشت و درمان شهرستان آمل صورت پذیرفته و مقرر گردید با اصلاح آن، نسبت به ادامه فرآیند خواسته مطروحه در نامه صادره از مجمع مبادرت گردد. ایشان در ادامه به بیان ضرورت استفاده از پتانسیل و ظرفیت های شهر به خصوص در حوزه منابع انسانی توضیحاتی مطرح و پیشنهاد دادند تا دو نفر از افراد شاخص در صنف آهن فروشان، با اسامی حاج حسن میرزایی و حاج محمدرضا خرمانی به ترکیب اعضای هیئت امناء اضافه گردند.

در ادامه با عنایت به حضور جناب حاج آقا حضرتی، ریاست محترم دادگستری آمل، جناب حاج آقا شهاب نوایی معاونت محترم دادگستری، حاج آقا حسن زاده از اعضای محترم شورای حل اختلاف آمل و هیئت همراه در جلسه، مجدداً حاج آقا نیک پور ضمن خیرمقدم به حضور گرم و باصفای میهمانان عزیز در جلسه هفتگی مجمع، گزارشی اجمالی از اقدامات و فعالیت های مجمع در حوزه های مختلف؛ درمانی، تحصیلی، حقوقی، مساعدت مالی، فرهنگی، ازدواج و… مطرح و با معرفی یکایک اعضای محترم و نقش و وظایف محوله، عملکرد مجمع در ۱۲ سال گذشته را به اختصار بیان نمودند.

سپس حاج آقا حیدرزاده نیز با خیرمقدم به میهمانان ارجمند، با ارائه توضیحاتی از فلسفه وجودی، ماموریت و رسالت مجمع بر اساس اساسنامه تدوین شده ، فرازی از اساسنامه را برای حاضرین قرائت و خاطرنشان کردند؛ مجمع با بودجه بندی و راهبرد های تعیین شده برای نیازمندان، از کودکی تا پیری برنامه داشته و در ابعاد مختلف کاری در حوزه های متنوع به امور خیریه مبادرت می نماید. ایشان افزودند که مجمع در امور عام المنفعه نیز اقدامات اساسی انجام داده و از تجهیز بیمارستان های آمل، گزارشات جامعی مطرح و ابراز امیدواری کردند که در آینده ای نزدیک نسبت به ایجاد مرکز پرتودرمانی به عنوان مکمل شیمی درمانی مبادرت خواهد شد.

در ادامه جناب حاج آقا حضرتی، ریاست محترم دادگستری شهرستان آمل، با ابراز خرسندی از حضور در جلسه خیرین و تجلیل از فعالیت های رو به تزاید مجمع، از سرکار خانم اسفندیاری ریاست محترم اداره بهزیستی آمل که در جلسه حضور داشتند، نیز تقدیر و تشکر کردند. ایشان با ارائه توضیحاتی از آمار طلاق و روند رو به رشد آن در شهرستان آمل، به نقش مشاوره و پیشگیری از طلاق که در مرحله طلاق عاطفی قرار دارند، اشاره و نجات خانواده را یکی از بزرگترین امور خیریه توصیف و از مجمع استمداد نمودند تا در این امر خطیر راهگشا باشند. علاوه بر آن، ایشان معضلات برخی خانواده ها را که مسبب آن اعتیاد بوده و به گونه ای ریشه طلاق نیز می باشد، تشریح و بیان داشتند که تامین هزینه ترک اعتیاد، یکی از مشکلات خانواده ها بوده و در صورت تامین وجه، بخشی از مصائب آنان مرتفع خواهد شد. از این رو از مجمع خواستند تا در صورت امکان، نسبت به مساعدت افراد در این حوزه اقدام نمایند.

سپس سرکار خانم اسفندیاری، ریاست محترم اداره بهزیستی آمل با تقدیر ویژه از ریاست محترم دادگستری که بدون اعلام بهزیستی، خود دغدغه آسیب های اجتماعی داشته و با دعوت از ایشان با اشرافی که به مسائل حوزه اجتماعی دارند، مراتب نگرانی خود را از وضعیت ناگوار و آسیب های اجتماعی شهرستان ابراز نموده و خواستار همکاری های مشترک در حوزه کاری بهزیستی شدند. ایشان به برخی از ناهنجاری ها مِن جمله معزل طلاق که در سخنان جناب حضرتی آمده بود، اشاره و خاطرنشان کردند؛ از زمانی که طلاق اتفاق می افتد به دلیل آن که زن؛ تکیه گاه و تامین کننده زندگی خود را از دست می دهد، برای تامین منابع مالی و داشتن مکانی برای زندگی، متاسفانه و لاجرم به مسیری کشانده می شود که به تبع آن، آسیب های جدی را برای خانواده ها و جامعه به بار خواهد آورد. لذا ایشان راه برون رفت وضع موجود را جمع آوری و درمان این گونه افراد و حمایت از آنان با ایجاد مرکز درمانی آسیب های اجتماعی دانسته و از مجمع خواستار مساعدت به اجرایی نمودن آن شدند.

در ادامه جناب آقای شهاب نوایی، معاونت محترم دادگستری نیز با تقدیر و تشکر از مجمع و زحمات وافر اعضای محترم در رسیدگی به نیازمندان و انجام امور خیریه در شهرستان، یکی از معضلات جامعه فعلی را تغییر فرهنگ ایرانی- اسلامی قلمداد و بیان داشتند که بسیاری آسیب های اجتماعی ناشی از فاصله گرفتن از فرهنگ اصیل ایرانی بوده و راه مقابله با آن را در درجه اول آموزش خانواده و استفاده از اساتید خبره در موضوعات مختلف جهت فرهنگ سازی دانستند.

در انتها پس از بحث و تبادل نظر پیرامون مباحث مطروحه، مصوبات ذیل به تصویب اعضای محترم رسید.

مصوبات جلسه:

ردیف مصوبات جلسه مجری طرح
     
۱ بنا به پیشنهاد مطروحه مبنی بر جذب خیّران شناخته شده و افراد موثق شهری در ترکیب هیئت امنای مجمع، مقرر گردید آقایان حاج حسن میرزایی و حاج محمدرضا خرمانی به مجمع دعوت و از جلسه بعدی در جلسه هفتگی حضور به هم رسانند. حاج آقا عشریه
     
۲ با عنایت به حضور ریاست محترم دادگستری آمل در جلسه و طرح مشکل تامین هزینه ترک اعتیاد افراد نیازمند و ضرورت پیشگیری از معضل طلاق، مقرر گردید با صلاحدید ریاست محترم دادگستری و تایید نیاز افراد مورد نظر در قالب معرفی نامه، نسبت به مساعدت لازم مبادرت گردد. دبیرخانه مجمع
     
۳ بنا به پیشنهاد معاونت محترم دادگستری آمل مبنی بر اهمیت فرهنگ سازی و آموزش پرهیز از مخاطرات آسیب های اجتماعی و ضرورت پیشگیری از آن، مقرر گردید درخصوص چگونگی برگزاری دوره های آموزشی و مراکز مشاوره، بررسی های لازم صورت پذیرفته و در صورت جمع بندی، نسبت به تشکیل ستاد مربوطه و عملیاتی نمودن موضوع، اقدام گردد. دبیر جلسه
     
۴ درخواست کمکهای مالی ودرمانی تعدادی ازمتقاضیان مطرح و با پرداخت مبلغ۹،۰۰۰،۰۰۰ ریال طی۴فقره چک موافقت گردید. دبیرخانه مجمع

 

همچنین ببینید

تقدیر از خیّر گرامی جناب آقای حاج وحید پرکاوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.