خانه / اخبار / گشایش جشنواره ملی برنج کشور در شهرستان آمل

گشایش جشنواره ملی برنج کشور در شهرستان آمل

گشایش جشنواره ملی برنج کشور در آمل

جشنواره ملی برنج کشور با حضور کشاورزان و صنایع وابسته به این بخش عصر شنبه در مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران در شهرستان آمل گشایش یافت.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، روز نخست این جشنواره سه روزه با برپایی نمایشگاه تولیدات برنج کشاورزان پیشرو، صنایع تبدیلی و رقم های جدید معرفی شده برنج همراه بود.
جشنواره ملی برنج کشور در سال۹۷ با همکاری انجمن برنج ایران، استانداری مازندران، دفتر امام جمعه دابودشت و دشت سر، سازمان جهاد کشاورزی مازندران، موسسه تحقیقات برنج کشور، پارک علم و فناوری مازندران، صداوسیمای مرکز مازندران، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران،سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران به میزبانی مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران در شهرستان آمل در حال برگزاری است.

مدیرعامل مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران، به اهمیت برگزاری جشنواره برنج در ابعاد مختلف اشاره کرد و گفت: با برگزاری جشنواره برنج، به دنبال این هستیم که انگیزه را در کشاورزان افزایش دهیم و نیزراهکارهای علمی وعملی برای کاهش هزینه های تولید به کشاورزان معرفی شود.
سیداسماعیل یزدان پناه افزود: متاسفانه در این برهه از زمان، اهمیت برنج و جایگاه مهمی که این محصول استراتژیک برای مازندرانی ها دارد، کمتر مورد توجه مسئولان ارشد کشوری قرار گرفته و خواست و دغدغه های به حق کشاورزان نادیده گرفته شده، و در واقع با برگزاری جشنواره برنج درپایانه برنج آمل که مامن و خانه امید کشاورزان است، بتوانیم بلند گویی برای عزیزان قشر زحمتکش کشاورز باشیم.
دبیر جشنواره های ملی برنج کشور ادامه داد، علاوه بر نمایشگاه‌های تخصصی، برنامه‌های فرهنگی و هنری به‌ منظور معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در این حوزه به همراه برگزاری کارگاههای آموزشی برای کشاورزان و علاقمندان با حضور اساتید مجرب و محققین برگزار و آخرین دستاوردها در حوزه برنج بیان خواهد شد.
یزدان پناه ادامه داد، هدف اصلی و نهایی جشنواره برنج، شکرگزاری به درگاه خداوند متعال و قدردانی از زحمات کشاورزان سخت کوش و انتقال فناوری و اطلاعات از سوی شرکت های دانش بنیان و ارائه تجارت و بازرگانی به سبک نوین است و اعلام کنیم که پرچم برنج مازندران همیشه در کشور باید برافراشته باشد و باید برای رسیدن به خودکفایی و تحقق شعار اقتصادمقاومتی که مورد تاکید مقام معظم رهبری هم می باشد همه همت و تلاش کنیم.
 مرکز بین المللی تجارت میزبان دائمی جشنواره ملی برنج
حجت الاسلام مهدی تقی زاده امام جمعه دابو و دشت سر با اشاره به اینکه متاسفانه برنج در کشور مظلوم واقع شده است گفت: جشنواره ملی برنج امسال نسبت به سایر جشنواره ها متفاوت می باشد که در این جشنواره بیشتر به فکر بیان مسائل و مشکلات کشاورزان و راه حل برای برون رفت است و با تصمیماتی که گرفته شده، این جشنواره هر ساله به میزبانی مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: محصول استراتژیکی برنج با رنج و مشقت و سختی های فراوانی به دست می آید ولی متاسفانه با بی مهری قاچاقچیان بی درد برنج بر تالم و سختی شان افزوده می شود که اگر نسبت به این موضوع پرداخته نشود ظلم بزرگی به کشاورز و کشاورزی خواهد شد.
مشاور انجمن برنج ایران اضافه کرد: با راه‌اندازی مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران بتوانیم برنج را از این مرکز تعیین نرخ وحتی صادر کنیم و این موضوع باید در دستور کار مسئولین وزارت جهاد کشاورزی و سازمان صنعت، معدن و تجارت قرار گیرد.
حجت الاسلام تقی زاده یادآور شد: حمایت از تولید داخلی زمینه‌ای برای تحقق اقتصادمقاومتی است، که برکات ارزشمندی دارد و باید از همه ظرفیت‌ها برای نهادینه سازی آن بهره‌گیری کنیم.
لازم به ذکر است مهندس سید اسماعیل یزدان پناه عضو مجمع خیّرین و مسئول کمیته جوانان مجمع خیّرین می باشند.
گزارش تصویری کمال آنلاین؛ اختتامیه جشنواره ملی برنج کشور در آمل

همچنین ببینید

تقدیر از خیّر گرامی جناب آقای حاج وحید پرکاوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.