خانه / اطلاعات عمومی / در آن کوش که خوشدل باشی

در آن کوش که خوشدل باشی

۵۳بهار، فصل اتفاقات زیباست؛ فصل قول و قرارهای عاشقانه و زمان سر و سامان دادن به زندگی.

 می‌شود با طبیعت همراه بود. به قول حافظ:«نوبهار است در آن کوش که خوشدل باشی/ که بسی گل بدمد باز و تو در گل باشی»حیف است این فرصت از بین برود و زندگی زناشویی شما در سال ۹۵حال و هوای جدید نگیرد. شما و همسرتان می‌توانید امسال رابطه‌ای متفاوت را تجربه کنید به شرطی که قید «درآن کوش» را رعایت و برای رسیدن به روزهای بهتر تلاش کنید.

  • چون سبزه زخاک سر بر آور

از خودتان شروع کنید مثل فصل بهار که نگاه نمی‌کند به زمین‌های خشک و درختان بی‌برگ. او می‌آید و با آمدنش حال زمین را بهتر می‌کند. شما هم به‌جای آنکه فکر کنید همسرتان چه کارهایی باید انجام می‌داده که نداده و چه نقاط ضعفی دارد و چه کمبودهایی زندگی‌تان را تحت تاثیر قرار داده است، آستین‌ها را بالا بزنید و برای بهتر کردن حال زندگی‌تان از خود و نقاط ضعف‌تان شروع کنید.در رابطه زناشویی ۲ نفر دخیل هستند و به همین دلیل حتی اگر شما نقاط ضعف‌تان را برطرف کنید، کیفیت رابطه‌تان بالا خواهد رفت.همین ابتدای سال کمی در مورد خودتان دقت کنید، در مورد رفتارها، عادت‌ها و حتی آرزوهای‌تان کمی فکر کنید و اگر لازم شد آنها را در لیست تغییرات امسال قرار دهید. بخواهید تا بهتر باشید این رمز موفقیت شماست.

  • با هم در یک تیم هستیم!

شما و همسرتان یک تیم هستید. اگر نگاه‌تان به رابطه زناشویی اینطور باشد، بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد. همسر شما بازیکن تیم مقابل نیست بلکه کسی است که موقعیت گل‌های مهم زندگی را برای شما ایجاد خواهد کرد. وقتی قرار است کار تیمی با موفقیت انجام شود هر کس سعی می‌کند علاوه بر مرتفع‌کردن نقاط ضعف خودش بتواند نقاط ضعف هم تیمی‌اش را هم پوشش داده و در درازمدت این ضعف‌ها را برطرف کند. البته کار چندان ساده‌ای نیست و شما باید با سیاست رفتار کنید. امسال می‌تواند این یک اصل در خانه شما باشد که هر کدام کمک کنید تا طرف مقابل نقاط ضعف خود را اصلاح کند. البته بهتر است در این مورد باهم مفصل صحبت کنید، طوری نباشد که مدام به‌دنبال نقاط ضعف هم بگردید و هم دلی از عزا درآوردید و هم پیش خودتان بگویید که به نفع همسرم رفتار کردم. همانطور که مومن آینه مومن است شما هم مانند آینه رفتار کنید اما آینه‌ای که بامهربانی اشتباهات را نشان می‌دهد و خوبی‌ها را چند برابر می‌کند. مثلا اگر همسرتان به والدینش رسیدگی نمی‌کند، اگر به فکر ورزش و سلامتی خودش نیست یا اگر زود خشمگین می‌شود، امسال فرصت خوبی‌است تا مثل یک هم‌تیمی خوب کمک کنید تا به سمت تغییر رفتار برود. یادتان باشد منظور از تغییر رفتار همسر‌تان، سرویس‌دهی بیشتر او به شما نیست بلکه انسان بهتر و زندگی سالم‌تری داشتن، هدف اصلی این برنامه است.

  • مبارک بادت این سال و همه سال

اینکه بخواهید و اراده کنید امسال برای‌تان یک سال متفاوت باشد، چیزی‌است که از درون شما برمی‌خیزد. آرزوهای قشنگ برای تبدیل شدن به واقعیت نیاز به عزم و تصمیم شما دارد.اگر دلتان یک خانه صمیمی می‌خواهد و همسری که بهترین دوست و شریک زندگی‌تان باشد، تصمیم بگیرید کاری کنید که امسال و به‌دنبال آن سال‌های دیگر زندگی‌تان پر از عشق و تفاهم باشد. این یک هدف بزرگ است که برای عملی شدن نیاز به خرده هدف‌های کوچک‌تر دارد که می‌تواند به تمام روزهای زندگی شما و رفتارهای‌تان سمت و سو بدهد.

  • من و تو و بهار، قول‌های ماندگار

زندگی مشترک یعنی تصمیمات مشترک و قول و قرارهای دونفره. چطور است همین ابتدای سال باهم صحبت کنید و روی کاغذ تصمیم‌های دونفره‌تان را بنویسید. این کار باعث می‌شود چند‌ماه بعد به سراغ نوشته‌های‌تان بیایید و ببینید چقدر به آنها عمل کرده و چند تای‌شان را در ازدحام کارهای روزمره فراموش کرده‌اید. برای خانه‌تان فوانین جدید و مفید وضع کنیدو به اجرای آن پایبند باشید؛ مثلا قرار بگذارید حتما باهم شام بخورید، تلفن‌های همراه‌تان را فقط در ساعت مشخصی در دست بگیرید تا شبکه‌های اجتماعی‌تان را چک کنید، باهم پیاده‌روی کنید و حرف بزنید، یک کار خیر هفتگی مثل سر زدن به سالمندان فامیل، انجام خرید‌های والدین‌تان یا هر کار دیگری که می‌توانید باهم انجام دهید و حس خوبی در شما ایجاد می‌کند را در دستور کار سال ۹۵ خانواده‌تان قرار دهید.

  • آموخته‌ام که عشق خودش قاعده‌ای دارد

انسان‌ها در طول زندگی نیاز به آموختن دارند. هیچ‌کس نمی‌تواند ادعا کند بدون آموزش توانسته بخواند، بنویسد، رانندگی کند و آشپزی یاد بگیرد. بسیاری از کارها و مهارت‌های زندگی نیاز به یادگیری دارند پس چطور است که فکر می‌کنید مهارت ارتباط با همسرتان که از مهم‌ترین مهارت‌های زندگی شماست، از بدو تولد با شما بوده و نیازی به آموختن ندارید. چند دهه قبل خیلی از تازه عروس‌ها برای یادگرفتن فنون آشپزی با خود دست‌نوشت‌هایی از نحوه آشپزی مادرشان به خانه بخت می‌بردند یا از همان روزهای اول از مادر خود یا مادر همسرشان دستور طبخ حرفه‌ای غذاها را یاد می‌گرفتند، هیچ عروسی نمی‌گفت که با آزمون و خطا قورمه‌سبزی را یاد می‌گیرم. کم‌کم کتاب‌های آشپزی جای خود را در خانه‌ها باز کرد و این روزها که در شبکه‌های اجتماعی، گروه‌ها و کانال‌های مخصوص دارد و حتی برخی برای آنکه بی‌نقص‌تر عمل کنند به کلاس‌های موجود هم مراجعه می‌کنند.طبخ یک غذای خوب و خوشمزه یکی از نیازهای خانواده است اما چطور رابطه ۲ جنس زن و مرد با دنیایی پراز تفاوت، از طبخ قورمه‌سبزی آسان‌تر است که مطالعه در این زمینه را خیلی‌ها لازم نمی‌دانند؟ برای تحول در رابطه‌تان کتاب‌های خوب روانشناسی مطالعه کنید، در کارگاه‌ها و سخنرانی‌ها شرکت کرده و پای صحبت‌های کارشناسان دینی و مذهبی بنشینید و برنامه‌های مربوط به همسران و خانواده را پیگیری کنید.

  • پر پرواز منی تا آسمان عشق

امسال قرار است دست در دست هم نهید به مهر و خانه خویش را کنید آباد، پس یکی از مهم‌ترین همراهی‌های زندگی مشترک‌تان را هرگز فراموش نکنید. وقتی پیامبر(ص) فردای روز عروسی دخترشان از دامادشان می‌پرسند که همسرت را چگونه یافته‌ای؟ ایشان در جواب می‌فرمایند: او بهترین یاور است بر اطاعت خدا. همسران زمانی که در امور معنوی به هم کمک کنند و قرار بگذارند پر پرواز هم باشند، حال و هوای خانه زیباتر می‌شود و از طرفی برکتی به رابطه‌شان می‌آید که برخی موضوعات پیش پا‌افتاده که اتفاقا این روزها باعث تخریب خیلی از رابطه‌هاست، از خانه آنها دورمی‌شود. چه اشکالی دارد اگر شما یا همسرتان هر کدام اهل نماز اول وقت هستید، این نکته را به دیگری یادآوری کنید؟

همچنین ببینید

از خودت شروع کن

اگر امروز صبح که از خواب بیدار شده ای… بببینی که بیست کیلو چاق شده‌اید ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.