خانه / اخبار / اخبار خیرین و نیکوکاران کشور / کارگر فضای سبز از ۲ امتحان امانتداری سربلند بیرون آمد-گذشت از پول بادآورده میلیاردی

کارگر فضای سبز از ۲ امتحان امانتداری سربلند بیرون آمد-گذشت از پول بادآورده میلیاردی


 ۱۵یوسف حیدری: کارگر امانتدار فضای سبز شهرداری کوهسار ساوجبلاغ که با پیدا کردن کیف میلیاردی آن را به صاحبش بازگردانده بود با بیان اینکه رسم امانتداری را از پدر و مادرش آموخته است گفت اگر صدبار دیگر در این مسیر قرار بگیرم از این امتحان سربلند بیرون خواهم آمد.رسول نوری کارگر ۳۸ ساله که تاکنون دوبار کیف پر از پول و جواهرات و اسناد را به صاحب شان بازگردانده است در گفت‌وگو با خبرنگار گروه  زندگی  روزنامه ایران ماجرای پیدا کردن کیف‌ها و همچنین صاحبان آنها  را تشریح کرد.

وی با بیان اینکه از ۱۰ سال قبل در شهرداری کوهسار مشغول به کار شده است گفت: پدرم کارگر کوره آجرپزی بود و همیشه به ما تأکید می‌کرد که کسب روزی حلال  بسیار سخت است. از اینکه پدرم با تلاش زیاد و کار کردن در کنار آتش زندگی را اداره می‌کرد به او افتخار می‌کردیم. بعد از خدمت سربازی از آنجاکه شغلی نداشتم به محلی که کارگران فصلی جمع می‌شدند می رفتم  و به عنوان کارگر ساختمانی کار می‌کردم. یکی از روزها وقتی منتظر کار بودیم شهردار وقت کوهسار به میان ما آمد و پیشنهاد کار داد. بلافاصله پذیرفتم و از آن روز به بعد در مجموعه فضای سبز شهرداری کوهسار مشغول به کار شدم. از همان روز نخست با خود عهد کردم که باید یک کارگر امانتدار باشم و چیزی را که پدرم همیشه به من تأکید می‌کرد اجرا کنم. روزهایی که مشغول به کار شدم پسر دومم به دنیا آمد ۱۳ سال قبل از آن پسر اولم به دنیا آمده بود. زندگی را در خانه پدری ام آغاز کردیم و سالها است که هر روز صبح زود از نظر آباد به کوهسار می‌آیم و مشغول به کار می‌شوم.
وی ادامه داد: دو سال قبل در پارک شهربازی کوهسار وقتی مشغول کوتاه کردن چمن بودم چشمم به کیف زنانه‌ای که زیر یکی از صندلی‌های پارک قرار داشت افتاد. چند دقیقه‌ای منتظر ماندم ولی کسی سراغ کیف نیامد. وقتی در آن را باز کردم متوجه شدم مقدار زیادی طلا و پول و یک گوشی تلفن همراه داخل آن است. دو کیلو طلا و جواهر و بیش از ۳۰ میلیون تومان پول و تراول چک داخل کیف بود. در آن لحظه به هیچ چیزی جز پیدا کردن صاحب کیف فکر نکردم. می‌دانستم او نگران است و به طور حتم این همه سرمایه زندگی اش است که ناغافل آن را گم کرده است. موضوع را به مسئول خدمات اطلاع دادم و با بررسی شماره تلفن هایی که داخل گوشی موبایل بود صاحب کیف را پیدا کردیم. این زن به همراه همسرش به شهرداری آمدند و وقتی کیف را تحویل گرفت از شدت خوشحالی اشک می ریخت. آنها چند دسته اسکناس را به طرفم گرفتند و از من خواستند  هرچه قدر که دوست دارم بردارم  اما قبول نکردم. من برای پول این کار را نکرده بودم و گفتم پاداشم را از خدا می‌گیرم. آن  زن با اصرار زیاد مبلغ ۲ میلیون تومان پول داخل پاکتی گذاشت و به من داد. وقتی این پول را گرفتم آن را به دو خانواده‌ای که فرزند بیمار داشتند و نیازمند پول بودند بخشیدم.این کارگر امانتدار درباره کیف دومی که پیدا کرده و آن را به صاحبش بازگردانده بود گفت:‌ چندی قبل من و تعدادی از همکارانم از سوی شهرداری برای زیارت حرم حضرت معصومه(س) به قم رفتیم. در اتوبوس که نشسته بودم متوجه یک کیف دستی شدم که  زیر صندلی افتاده بود  با پرس و ‌جویی که از راننده کردم متوجه شدم کیف برای یکی از مسافرانی است که به احتمال زیاد روز قبل سوار این اتوبوس شده بود. موضوع را به کسی نگفتم و از همان روز تلاش کردم تا صاحب کیف را پیدا کنم. بعد از زیارت وقتی به خانه بازگشتم کیف را بازکردم. مقدار زیادی دلار و اسناد داخل آن بود. تنها نشانه‌ای که می‌توانست به من برای یافتن صاحبش  کمک کند بیمه نامه خودرو و همچنین عکس صاحب کیف بود. همسرم هم برای پیدا کردن صاحب کیف به من کمک کرد و هر روز وقتی به خانه باز می‌گشتم شروع به تلفن زدن می‌کردیم تا بتوانیم ردی از صاحب کیف پیدا کنیم.
وی ادامه داد:‌از آنجا که این اتوبوس از میدان آزادی مسافر سوار کرده بود احتمال دادم صاحب کیف در میدان آزادی تهران در جست‌و‌جوی گمشده اش باشد. به همین دلیل به تهران آمدم و چند اطلاعیه در دیوار ترمینال اتوبوسرانی و همچنین اطراف میدان آزادی نصب کردم. در این مدت نیز چند نفری با من تماس گرفتند اما مشخصاتی که می‌گفتند با کیف گمشده مطابقت نداشت. سرانجام بعد از گذشت یک ماه از طریق بیمه نامه ماشین شماره تماس صاحب کیف را پیدا کردم. با او تماس گرفتم و  با او در میدان آزادی قرار گذاشتم. با توجه به عکسی که در کیف بود او را براحتی پیدا کردم و کیف را تحویلش دادم. از خوشحالی مرا در آغوش کشید. می‌گفت یک ماه آرام و قرار نداشته است و تصور نمی‌کرده کسی حاضر شود این همه پول و مدارک و اسناد را به او بازگرداند. همه پولهای داخل کیف را جلوی من گرفت و گفت هرچه قدر دوست داری بردار. با وجود اصرار‌های او قبول نکردم و گفتم من برای رضای خدا این کار را انجام دادم و هیچگاه به مژدگانی و گرفتن پول فکر نکرده‌ام. رسول نوری در ادامه با بیان اینکه افتخار خدمت در بارگاه امام حسین(ع) و حضرت علی(ع) را داشته است و این خدمت را بهترین پاداش زندگی اش می‌داند گفت: سال گذشته از سوی شهرداری برای خدمت به زائران حسینی به مدت سه ماه در نجف و کربلا بودیم و به آنها خدمت‌رسانی می‌کردیم. برای اینکه بتوانم خدمت بیشتری به زائران امام حسین(ع) بکنم ۱۳ روز در خدمت جانبازان قطع نخاعی بودم و آنها را به زیارت می‌بردم و در همه جا آنها را همراهی می‌کردم. وی با بیان اینکه هیچگاه تسلیم وسوسه‌های شیطانی نمی‌شود گفت: وقتی کیف‌های پول را پیدا کردم با خود گفتم پول مردم برای مردم است و به خود اجازه ندادم که یک لحظه به برداشتن این پول‌ها فکر کنم. مهمترین داشته و سرمایه زندگی ام را داشتن خانواده سالم می‌دانم و همیشه سعی کرده ام به فرزندانم درستکاری بیاموزم. من امانتداری را در کلاسی که معلمان آنها پدر و مادرم بودن آموختم و خوشحالم که توانسته ام بخوبی از  این امتحان‌ها سربلند بیرون بیایم. لازم به ذکر است، شهرداری کوهسار از این کارگر امانتدار قدردانی کرد.

برگرفته از روزنامه ایران

 

 

همچنین ببینید

تقدیر از خیّر گرامی جناب آقای جهانگیر جمشیدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.