خانه / اخبار / قدردانی مجمع خیرین شهرستان از هیأت رئیسه اتاق اصناف و بازاریان آمل

قدردانی مجمع خیرین شهرستان از هیأت رئیسه اتاق اصناف و بازاریان آمل

به گزارش مهدی غلامی در روزنامه ایران/: همزمان با یکم تیرماه، روز ملی اصناف و در راستای قدردانی و احترام به جایگاه والای فعالان این بخش از جامعه، اتاق اصناف شهرستان آمل به نمایندگی از واحدهای کسبی این شهرستان، از رؤسای اتحادیه صنفی تجلیل کرد.

در این آیین باشکوه، مهندس علی اصغری رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان آمل، رئیس اداره دارایی و امور مالیاتی، مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره مجمع خیرین شهرستان آمل، رئیس هیأت مدیره اتاق اصناف آمل و رؤسای اتحادیه های صنفی شهرستان آمل حضور داشتند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان آمل در این مراسم با گرامیداشت یکم تیرماه روز ملی اصناف، به اهمیت و جایگاه ویژه این قشر بزرگ از جامعه اشاره کرد و از اهتمام جدی هیأت مدیره اتاق اصناف و همراهی خوب اتحادیه در برگزاری همایش و نقش بی بدیل آنان در جامعه قدردانی کرد. علی اصغری افزود: اصناف و بازاریان به عنوان یکی از تاثیرگذارترین بخش های جامعه که توسط خود مردم اداره می شود، نقش پررنگی در عرصه های اقتصاد از جمله: تجمع سرمایه های خرد و استفاده از ظرفیت و امکانات موجود در راه اندازی کارگاه های کوچک و بزرگ تولیدی، تشکیل کاگروه های مردمی، فعالیت های خیرخواهانه و عام المنفعه، اجرای دقیق طرح های ستاد تنظیم بازار و نظارت بر توزیع اقلام ضروری، اشتغالزایی و کمک به حل مشکلات و معضلات ناشی از بیکاری را بر عهده دارند.

وی با ابراز همدردی با متصدیان واحدهای صنفی که در یک سال گذشته به علت شیوع بیماری کرونا، تحریم های ظالمانه و افزایش چندبرابری قیمت ها با کسادی کسب و کار مواجه و متحمل خسارت های سنگین و تعطیلی های اجباری شده بودند، گفت: اصناف و بازاریان شهرستان آمل با وجود مشکلات موجود، در راستای کمک به شهروندان و کاهشی شدن بیماری، با راه اندازی کارگاه های تولید ماسک، البسه پزشکی، شیلد و با توزیع رایگان آنها در مناطق مختلف شهری احساس وظیفه و حضور متعهدانه شان را در این شرایط حساس و بحرانی نشان دادند.

اصناف پشتیبان دولت در بازار

رئیس اتاق اصناف شهرستان آمل هم در این مراسم با گرامیداشت روز اصناف و قدردانی از همه واحدهای کسبی و رؤسای اتحادیه های صنفی شهرستان گفت: بیش از ۶۰ هزار واحد صنفی زیر نظر اتحادیه ها و اتاق اصناف شهرستان هستند و حمایت از تولیدات واحدهای صنفی زیر پوشش این اتاق بعنوان یک اولویت جدی اتاق اصناف است.

سید احمد کرمی افزود: تعطیلی های طولانی مدت ناشی از بیماری کرونا باعث خسارت های سنگینی به واحدهای تولیدی صنفی و کسبی در شهرستان آمل شده که متاسفانه برخی واحدها حتی با رکود مواجه شدند. انتظار می رود مجموعه دستگاه های اداری شهرستان از جمله دارایی، مالیات، تامین اجتماعی و دیگر نهادهای مرتبط با اصناف با حمایت های خود، پای کار باشند.

وی اضافه کرد: هیأت رئیسه اتاق اصناف در جلسات مختلفی که در سطح شهرستان و حتی استان انجام شد، برای بهره مندی واحدهای صنفی و کسبی شهرستان از تسهیلات حمایتی دولت در دوره کرونا که باعث تعطیلی های طولانی مدت شده بود، پیگیری های لازم را داشتند و امیدواریم که با عنایت ویژه تر دولت روند پرداخت آن تسهیل شود.

بازدید میدانی از ۱۰ هزار واحد صنفی در سال ۹۹

رئیس اتاق اصناف آمل گفت: سال گذشته حدود ۱۰ هزار واحد صنفی در این شهرستان توسط ماموران بازرسی اتاق اصناف مورد بازدید میدانی قرار گرفته و با متخلفان واحدهای صنفی نیز برخورد شد. وی افزود: غیر از کارمندان، نیمی از جمعیت ۴۰۰ هزار نفری شهرستان آمل شاغل و یا در ارتباط با واحدهای کسبی هستند که بیش از ۲۰۰ هزار نفر کارگران در ارتباط با فعالان بازار هستند که حدود ۴۷ هزار نفر هم خارج از این مجموعه با این صنف ها ارتباط دارند. این حجم نشان از تاثیرگذاری، شکوفایی، نقش آفرینی و حضور پررنگ اصناف و بازاریان در چرخه های اقتصادی شهرستان است.

کرمی یادآور شد: اتاق اصناف آمل با نظارت بر اتحادیه در سال گذشته تعداد ۲۴۴۱ فقره پروانه کسب صادر و ۱۸۴۲ فقره دیگر نیز تمدید پرونده واحدهای صنفی را انجام داده است.

قدردانی مجمع خیرین شهرستان از هیأت رئیسه اتاق اصناف و بازاریان آمل

مسعود نیک پور، مدیرعامل مجمع خیرین شهرستان آمل هم در این مراسم با قدردانی از نقش بی بدیل اصناف و بازاریان، از این قشر بعنوان وجدان های بیدار جامعه که دلشان برای همنوع می سوزد، یاد کرد و گفت: بازاریان و واحدهای صنفی با وجود همه ی فشار های ناشی از بیماری کرونا و شرایط بد اقتصادی، در حال ارائه خدمات قابل قبول به شهروندان هستند و حتی در این شرایط وجدان های بیدار آنها برنمی تابد که همسایه یا شهروندی در این شهر با مشکل روبرو باشد و آنها پای کار نباشند.

در این مراسم لوح تقدیری از سوی مجمع خیرین شهرستان آمل به احمد کرمی رئیس اتاق اصناف آمل بخاطر مشارکت و همکاری خوب  در ساخت مرکز شیمی درمانی شهرستان در بیمارستان امام علی علیه السلام ، اهدا شد.

همچنین در پایان مراسم از رؤسای اتحادیه های صنفی شهرستان آمل با اهدای لوح قدردانی شد.

 

همچنین ببینید

افتتاح مرکز شیمی درمانی بیمارستان امام علی (ع) آمل

افتتاح مرکز شیمی درمانی بیمارستان امام علی (ع) آمل مرکز شیمی درمانی شهرستان آمل امروز ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.