خانه / اخبار / ساخت دستگاه تولید ماسک در مازندران

ساخت دستگاه تولید ماسک در مازندران

برای نخستین‌بار در کشور انجام شد؛

ساخت دستگاه تولید ماسک در مازندران

برای نخستین بار در کشور یک واحد تولیدی در قالب یک مجموعه جوان و متخصص در شهرک صنعتی جمشیدآباد آمل موفق به ساخت دستگاه تولید ماسک شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، برای نخستین بار در کشور یک واحد تولیدی در قالب یک مجموعه جوان و متخصص در شهرک صنعتی جمشیدآباد آمل موفق به ساخت دستگاه تولید ماسک شد.

 واحد تولیدی آمارد ماشین طبرستان در زمینی به مساحت ۱۶۰۰مترمربع در شهرک صنعتی جمشیدآباد آمل، با بکارگیری ۱۵نفر از متخصصان جوان و در کمتر از ۱۰روز موفق به ساخت دستگاه تولید ماسک در کشور شد.

فضلی مدیرعامل شرکت سازنده دستگاه تولید ماسک با اشاره به اینکه شرکت آمارد ماشین طبرستان در زمینه طراحی و ساخت ماشین آلات دستمال کاغذی و بسته بندی فعالیت داشته و با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و نیاز آحاد مردم و بخش درمان به ماسک بعنوان اولین تولیدکننده در کشور، طراحی دستگاه تولید ماسک در دستور کار قرار گرفت اظهار داشت: با توجه به اینکه این دستگاه در داخل کشور وجود نداشت و یک کالای وارداتی محسوب می شد تصمیم گرفتیم نسبت به بومی سازی آن اقدام کنیم.

وی بیان داشت: این دستگاه به طول ۵متر و عرض ۱متر و ارتفاع ۲متر طراحی و ساخته شده و در یک شیفت کاری ۸ساعته قادر به تولید ۴۸۰۰۰عدد ماسک است.

مدیرعامل شرکت آمارد ماشین طبرستان افزود: این دستگاه قادر است با تعویض غلطک و نوع پارچه مصرفی، انواع ماسک مورد نیاز کشور از جمله ماسک فیلتردار را تولید کند.

فضلی با اشاره به اینکه از اول اسفند ۹۸پس از طراحی این دستگاه تاکنون ۱۷دستگاه تولید ماسک در این واحد صنعتی ساخته شده است خاطرنشان کرد: با توجه به سفارشات خارجی، تاکنون این واحد تولیدی به کشورهای ارمنستان، پاکستان و ترکیه صادرات داشته است.

معاون برنامه ریزی شرکت شهرکهای صنعتی مازندران نیز در حاشیه بازدید از واحد تولیدی آمارد ماشین طبرستان گفت: بعد از شیوع کرونا و افزایش متقاضی برای ماسک بهداشتی، یک کار جهادی در این واحد تولیدی نسبت به طراحی و ساخت دستگاه تولید ماسک انجام شده است.

دارایی افزود: اعتماد به جوانان و متخصصان داخلی می‌تواند گره‌گشای برطرف شدن موانع و مشکلات باشد.

وی تأکید کرد: این واحد تولیدی که پیش از این در زمینه تولید تجهیزات و ساخت ماشین آلات دستمال کاغذی فعالیت می کرد بعد از شیوع این ویروس، با همت کارشناسان و مهندسان جوان توانست اقدام به ایجاد خط تولید ماشین آلات تولید ماسک در کمترین زمان ممکن شود.

همچنین ببینید

افتتاح مرکز شیمی درمانی بیمارستان امام علی (ع) آمل

افتتاح مرکز شیمی درمانی بیمارستان امام علی (ع) آمل مرکز شیمی درمانی شهرستان آمل امروز ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.