خانه / سبک زندگی / انرژی مثبت / به زخمهایت افتخار کن

به زخمهایت افتخار کن

در ژاپن وقتی کاسه ای می شکند تکه آن را به هم می چسبانند و محل ترک ها را با طلا پُر می کنند.

این روش چسباندن، یک پوشش زیبا برای کاسه ایجاد می کند؛ این روش، تاکیدی است بر زیبائی هر چیزی که شکست.

ژاپنی ها باور دارند که وقتی چیزی آسیب می بیند یک تاریخچه دارد. آسیب وارده آن را زیباتر می کند و دقیقاً این باور در مورد انسان هم صادق است. هر شرایطی که از آن عبور کردی یا قرار است عبور کنی زندگی تو را مهیب تر نمی کند؛ اگر چه ممکن است در ابتدای کار اینگونه به نظر برسد که شرایط سخت تر شده! این به خود ما بستگی دارد که این فرصت طلایی را درک نکنیم و به کشمکش ادامه دهیم یا اینکه برای خلق شاهکاری زیبا از وجودمان از این فرصت بهره ببریم.

 

پس از اصلاح (تعمیر) دیگر یک شکست خورده نیستی ! تو می توانی بلند شوی و از هر آنچه اتفاق افتاده بیاموزی و به نسخه بهتری از خودت تبدیل شوی چون با موفقیت از پسِ چالش برآمدی…. تو با افتخار می توانی زخمهایت را با مدال افتخار پُر کنی و بگویی: « ببین چه شرایطی را با موفقیت پشت سر گذاشتم سختی ها باعث شدند تبدیل به انسانی شوم که امروز هستم من توانایی گذر از هر نوع شرایطی که زندگی همین الان در برابرم قرار دهد، دارم».

هیچ کس زندگی کامل و بی نقصی نداشته است و نخواهد داشت. فقط به خود ما بستگی دارد که از آموخته هایمان (طلا) برای نقاشی و زیباتر کردن خودمان استفاده کنیم یا انتخاب کنیم که شکسته بمانیم.

شرمنده ی هر آنچه بر تو اتفاق افتاده نباش. مطمئن باش که به دلیل خاصی اتفاق افتاده هر چه بیشتر شِکوه و شکایت کنیم و وقایع رخ داده را نپذیریم کاری از پیش نمی بریم و بهبودی در شرایط حاصل نمی شود. لحظه ای که می پذیریم و درس آموزنده ی نهفته در کشمکش خود را پیدا می کنیم و دلیل آن را متوجه می شویم، دقیقاً لحظه ای است که شکستگی های وجودی خود را با طلا پُر می کنیم. با این کار چیزی که می توانست زشت باشد را تبدیل به چیزی زیبا و الهام بخش می کنیم.

شرایط و کشمکش هایی که از آنها عبور کرده ای الهام بخش سایرین می شود. پس ارزشش را داشت. پس در دام اینکه اتفاقات چگونه می بایست بیفتد، گرفتار نشو. یک بار نقل قولی شنیدم که می گفت: هر مرحله جدیدی از زندگی، نیازمند یک نسخه جدید از توست.

برای اینکه به نسخه های بهتری از خود مبدل شوی گاهی اوقات باید شکسته شوی و از نو ساخته شوی.

همچنین ببینید

ماجرای بانوی خیّری که دبیر کل سازمان ملل متحد از او تقدیرکرد

ماجرای بانوی خیّری که دبیر کل سازمان ملل متحد از او تقدیرکرد/ این بانو کاندیدای ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.