خانه / اخبار / شب به یاد ماندنی مجمع خیرین آمل با یاد مرحوم حاج رمضان پرکاوسی

شب به یاد ماندنی مجمع خیرین آمل با یاد مرحوم حاج رمضان پرکاوسی

به گزارش کمال آنلاین: نشست هم اندیشی و جشن گلریزان مجمع خیرین شهرستان آمل با یاد مرحوم حاج رمضان پرکاوسی، از بنیانگذاران این مجمع و با حضور معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری ویژه آمل، رئیس شورای اسلامی شهر آمل، مسئولین، خیرین و اعضای هیئت مدیره مجمع خیرین شهرستان آمل در تالار تچرا برگزار شد.

حاج عطاءالله حیدرزاده، عضو محترم هیئت مدیره مجمع خیرین شهرستان آمل در این مراسم گفت: خیرین با حضور پرشور خود در امشب ثابت کردند ستون آسمان آمل را از مهرورزی آذین می بندند.

وی افزود: گذشتن از مال، توفیق می خواهد که وقتی می بینیم مردمانی بسیار نیک اندیش با خود سبد عطوفت و مهربانی می آورند تا دل نیازمندان را شاد کنند؛ هرگز دست از فعالیت برنخواهیم داشت و تلاش مضاعفی را انجام می دهیم.

وی بیان داشت: یکی از راه های بقا، در کمک به نیازمندان است و انسان باید زمینه ساز خیّر باشد و کتاب زندگی چاپ دومی ندارد و نام نیک هرگز کهنه نمی شود که ضرورت دارد شاد زندگی کنیم و این شادی را تقسیم نماییم.

حیدرزاده ادامه داد: مرحوم حاج رمضان پرکاوسی خیّر بلند آوازه شهرمان بر عهد و پیمان خود استوار بودند که خوش نامی و حیاتی جاودان داشتند و در امور خیریه تلاش های ارزنده ای صورت دادند.

حاج غلامرضا عشریه ، خزانه دار مجمع خیرین شهرستان آمل در این مراسم گفت: مرحوم حاج رمضان پرکاوسی همواره پیگیر کار و مراقبت از کمک های مردمی داشتند.

وی افزود: تمام کمک هایی که جمع آوری می کنیم در حوزه های مربوط به خود هزینه می شود که در حوزه شیمی درمانی،، مرحوم پرکاوسی حمایت های بسیاری صورت دادند و برای راه اندازی سرای کرامت نیز پیشقدم شدند.

عشریه با بیان اینکه ۱۳ سال از راه اندازی مجمع خیرین می گذرد و ۶۲۴ جلسه رسمی را در مجمع خیرین داشتیم گفت: در حوزه درمان در کنار مدیران بیمارستان ها بودیم و دستگاه های مورد نیاز برای بیمارستان ها خریداری شد. وی با اشاره به اینکه بیماری سرطان در شهرستان آمل نگران کننده است و نیاز به توجه خیرین دارد بیان داشت: درخصوص تامین جهیزیه عروس نیز در سال جاری حدود ۱۰۰ جهیزیه تامین گردیده است.

عشریه با بیان اینکه سرای کرامت در اسرع وقت کارش را شروع می کند گفت: هر پیشنهادی که ما را کمک کند استفاده می نماییم تا بتوانیم مجمع خیرین را به تعالی برسانیم.

حاج مسعود نیکپور، مدیرعامل مجمع خیرین شهرستان آمل در این مراسم گفت: مجمع خیرین تشکلی اجتماعی است که به امور خیریه می پردازد و این تشکل اعلام می دارد که از وابستگی های دولتی، حزبی و سیاسی به دور است و با رویکرد انجام عمل خیر پدید آمده است.

وی افزود: کمک های شما خیرین برای کمک به مردم استفاده می شود؛ ساخت یک مجتمع ۲۰ واحدی در بلوار ولایت در پنج طبقه با همه امکانات رفاهی و نزدیک به ۱۵ واحد در روستاها و مشارکت با بسیج سازندگی در این امر حضور داشتیم. در زمینه درمانی نیز بیش از دو میلیارد تومان ابزار و دستگاه های معاینه و جراحی برای ۴ بیمارستان دولتی خریداری شده که در امر درمان امروزه به کار گرفته شده که یکی از این موارد، نصب دستگاه سنگ شکن کلیه در بیمارستان ۱۷ شهریور آمل می باشد و تاکنون حدود ۶ هزار نفر ازشهرستان آمل و از شهرستان های همجوار مراجعه و با حداقل هزینه (تعرفه دولتی) از این دستگاه استفاده نمودند.

نیک پور گفت: دهها زندانی جرایم غیرعمد آزاد شدند و تعدادی از زندانیان محکوم به قصاص را نجات دادیم و برای کمک به تجهیزات زندان هم کمک هایی صورت گرفته است.

وی در ادامه به سرای کرامت (خانه سالمندان) اشاره داشته و گفت: سرای کرامت با خرید ۱۰ هزار متر زمین جنب بیمارستان امام خمینی (ره) تا مرحله فندانسیون و حفر چندین حلقه چاه و دیوارکشی محیط پیشرفت داشته است.
نیک پور گفت: شهر آمل از نظر فضای فیزیکی کتابخانه رتبه ۱۳ در استان دارد یعنی از بعضی روستاها که امروز شهر شدند، عقب تر است و در این زمینه هم مجمع خیرین، قدم برداشته و با نشست های فراوان با ریاست کتابخانه و شورای شهر و خصوصاً با ریاست محترم جناب آقای ابراهیم زاده در بلوار بسیج در زمین شادروان حاج نورعلی شاکری با بیش از ۲۰۰۰ متر متناسب با فرهنگ مردم آمل با محیط پارک گونه، احداث خواهد شد.

مدیرعامل مجمع خیرین شهرستان آمل ادامه داد: مرکز شیمی درمانی با مشارکت مجمع خیرین به ثمر نشست که بعد از ۱۵ ماه افتتاح، تفاهم نامه آمد و مجمع خیرین دارد بررسی می کند تا هیچ گونه اما و اگری در آن نباشد که مرکز شیمی درمانی مرکزی مدرن و پیشرفته است.

نیکپور افزود: در منطقه امت آباد حرکت های زیبایی انجام شده است که مجمع خیرین در کنار مسئولین در حوزه کمک های نقدی به نیازمندان، وام ، اعطای سبد کالا و … کمک های خوبی انجام شده است.

وی گفت: این مواردی که یادآور شدم، گوشه هایی از پروژه های ماندگار مجمع خیرین است ؛ در امر کمک نقدی به نیازمندان و مستمری بگیران، ماهیانه کمک در امر هزینه درمان و دارو، جهیزیه عروس، وام بدون بهره با معرفی به بانک، اهدای سبدکالا به افراد تحت پوشش و همچنین در ایام خاص، کمک و خرید وسایل دانش آموزی، کمک هزینه بابت ثبت نام دانش آموزان و دانشجویان، تشکیل کمیته جوانان و حضور جوانان عضو کمیته در مسابقات و حمایت آنان از طرف مجمع انجام شده است.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم جشن گلریزان مجمع خیرین شهرستان آمل برگزار شد که خیرین آملی گل کاشتند و مبلغ سه میلیارد و ۱۲۴ میلیون ریال کمک نمودند تا باری دیگر روحیه خیرخواهی و مهرورزی خود را نشان دهند.

همچنین ببینید

افتتاح مرکز شیمی درمانی بیمارستان امام علی (ع) آمل

افتتاح مرکز شیمی درمانی بیمارستان امام علی (ع) آمل مرکز شیمی درمانی شهرستان آمل امروز ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.