خانه / درباره مجمع / صورتجلسات و مصوبات / صورتجلسه عادی۹۸/۰۴/۳۱ مجمع خیرین شهرستان آمل

صورتجلسه عادی۹۸/۰۴/۳۱ مجمع خیرین شهرستان آمل

بنام خیرخواه خیرخواهان

مجمع خیرین شهرستان آمل

تاریخ جلسه: ۹۸/۰۴/۳۱              زمان شروع جلسه: ۱۸:۳۰          زمان پایان جلسه:۲۱:۱۰

مقدمه:

جلسه مجمع خیرین شهرستان آمل با حضور اعضای محترم و با قرائت آیاتی از کلام الله مجید آغاز گردید.

ابتدا آقای دکتر سالاری دبیر جلسه؛ با تسلیت و تعزیت درگذشت ابوی مرحوم حاج آقا عشریه و فوت یکی ازاقوام حاج آقا محمدزاده و آرزوی غفران الهی برای این سفرکردگان و طول عمر باعزت و عاقبت به خیری برای بازماندگان، مصوبات قابل پیگیری جلسات گذشته و دستور جلسه فعلی را قرائت و از مجریان محترم، خواستار ارائه گزارش اجرایی شدند.

سپس حاج آقا نیک پور، مدیرعامل محترم مجمع نیز با تسلیت درگذشت پدر گرامی حاج آقا عشریه و تجلیل از شخصیت ایشان در تربیت فرزندان فرهیخته و کارآفرین که هر کدام منشاء اثر برای جامعه هستند، از خداوند منان برای آن مرحوم و درگذشتگان حاج آقا محمدزاده مغفرت و رحمت الهی و برای حاج آقا عشریه و خانواده محترم سلامتی و عاقبت به خیری مسئلت نمودند. در ادامه ایشان با طرح مطالبی درخصوص دستور جلسه مطروحه بیان داشتند؛ از آنجا که ریاست محترم آموزش و پرورش، جناب آقای دکتر مرزبند به عنوان میهمان جلسه به منظور اتخاذ تصمیم جهت تهیه قلک برای مدارس و بررسی همکاری های مشترک در جلسه حضور خواهند یافت، تدوین بودجه به دلیل نیاز به فرصت کافی جهت بررسی و تبادل نظر، مقدور نبوده و لاجرم می بایست به جلسات بعدی موکول گردد. لذا به منظور انتخاب نوع و ابعاد و طرح قلک و صندوق مورد نظر برای ارسال به مدارس، نمونه های متعددی از قلک ها و صندوق های خیریه برای موسسات و خیریه های مختلف از طریق ویدئو پروژکتور تشریح که مورد مشاهده و بررسی قرار گرفته و هر یک از اعضای محترم نقطه نظرات و پیشنهادهای خود راجهت تهیه برای مدارس و فروشگاه ها ارائه و مقرر گردید مورد پیگیری قرار گیرد.

سپس با عنایت به حضور جناب آقای دکتر مرزبند، ریاست محترم آموزش و پرورش و جناب آقای پرسیان معاون فناوری ایشان در جلسه، حاج آقا نیک پور با عرض خیرمقدم به ایشان و همکارشان، از تلاش ها و خدمات شایسته ایشان برای رشد و تعالی آموزش و پرورش در شهرستان آمل قدردانی و حق شناسی نموده و اذعان داشتند که این پیشرفت و ترقی در زمان مدیریت ایشان مشهود بوده و مورد رضایت مردم شریف و خانواده های محترم می باشد.

ایشان همچنین به اهمیت و نقش تاثیرگذار آموزش و پرورش برای فرهنگ و تعالی جامعه اشاره و خاطرنشان کردند؛ چنانچه آموزش و پرورش کشوری کارا و سلامت باشد، بسیاری از مشاغل کارا و سلامت بوده و آینده هر جامعه ای به جایگاه و اهمیت آموزش و پرورش بستگی خواهد داشت. از این رو ایشان تمام معلمان و مربیان را با این نگاه، خیّر تلقی و علیرغم بی مهری ها و بی تفاوتی ها نسبت به این قشر زحمتکش و مظلوم، نزد خداوند متعال و مردم فهیم دارای اجر و قرب و منزلت ویژه ای دانستند.

در ادامه حاج آقا عشریه، خزانه دار و مسئول کمیته دانش آموزی و دانشجویی نیز ضمن خیرمقدم به میهمانان حاضر در جلسه، از عملکرد شایسته و فعالیت های قابل تقدیر جناب دکتر مرزبند تجلیل ویژه داشته و با عنایت به مسئولیت شان در کمیته دانش آموزی بیان داشتند؛ تاکنون سابقه فعالیت خوبی بین مجمع خیرین و آموزش و پرورش در دوران تصدی ایشان برقرار بوده و با نگاه مثبت و سازنده ایشان یقیناً شاهد همکاری های مشترک خواهیم بود.

سپس ایشان پیشنهاداتی از قبیل: موافقت با توزیع قلک مجمع خیرین در مدارس، امکان برقراری شهریه رایگان و یا تخفیف شهریه برای دانش آموزان بی بضاعت با معرفی مجمع، اختصاص سه رقم آخر حقوق معلمان در صورت امکان برای امور خیریه، برگزاری جشنواره غذا در مدارس و اختصاص عواید آن برای مجمع و صدور مجوز برای نصب بنرهای تبلیغاتی خیریه در مدارس، جهت برقراری و تقویت ارتباط بین مجمع و آموزش و پرورش مطرح و خواستار ارائه نقطه نظرات و دیدگاه های ایشان در پیشنهادات مطروحه شدند.

در ادامه حاج آقا حیدرزاده نیز در اهمیت و جایگاه آموزش و پرورش و نقش آن در فرهنگ سازی امور خیریه، مطالبی مطرح و خاطرنشان کردند با عنایت به تغییر نگرش مردم نسبت به وقف و امور خیریه، به ضرورت هدایت مردم به سمت وقف علم و فناوری اشاره و متناسب با خواسته عصر معرفی و فعالیت در این راستاوساخت و تجهیز کتابخانه و مساعدت به نخبگان و تامین امکانات و تجهیزات برای نخبگان را اساسی تلقی نمودند.

سپس جناب آقای دکتر مرزبند با تقدیر و تشکر از مطالب ارائه شده و ابراز خرسندی از حضور بین خیرین و تجلیل از زحمات و خدمات ارزنده نیکوکار بزرگوار جناب حاج آقا کاووسی و آرزوی صحت و طول عمر باعزت برای ایشان، گزارش تفصیلی و جامعی از فعالیت ها و اقدامات آموزش و پرورش شهرستان آمل در ابعاد سخت افزاری و نرم افزاری و کسب افتخارات و امتیازات در زمان تصدی مدیریت ایشان ارائه و خاطرنشان کردند حدود ۶۴۰۰۰ دانش آموز در مدارس تحت پوشش مشغول تحصیل می باشند که از بُعد تراکنش آموزشی در سطح استان رتبه اول را داراست.

ایشان ادامه دادند به همت خیرین محترم در بسیاری از مدارس اقدام به توسعه فضای آموزشی، ساخت مدرسه، تجهیز و تامین امکانات و ساخت نمازخانه صورت پذیرفته به گونه ای که نمونه های مختلفی از این گونه اقدامات توسط جوان ترین و مسن ترین افراد خیّر انجام پذیرفت.

سپس ایشان به ضرورت تجلیل شایسته از افراد نخبه و دانش آموزانی که با کسب امتیاز در المپیادهای مختلف موجبات مباهات و افتخارات را برای شهرستان آمل فراهم می نمایند، اشاره و خاطرنشان کردند؛ متاسفانه متناسب با زحمات طاقت فرسا و تلاش های سختی که نخبگان در مسیر کسب افتخارات متحمل می شوند در مقایسه با سایر رشته ها از آنان قدرشناسی به عمل نیامده و از این حیث مورد بی مهری واقع می گردند که از مجمع و خیرین خواستار عنایت ویژه و حضور در مراسم تجلیل از آنان شدند.

ایشان در انتها با خواسته های قرائت شده که توسط حاج آقا عشریه مطرح گردید، موافقت و پیشنهاد دادند تا با تشکیل کارگروهی در قالب کمیته دانش آموزی مجمع خیرین در ساختار شورای آموزشی شهرستان تشکیل و کلیه وجوهات خیریه ای که از تمامی مدارس شهرستان جمع آوری می گردد، در صندوق کارگروه مورد نظر متمرکز و با نظر کارگروه هزینه گردد.

در انتها پس از بحث و تبادل نظر  پیرامون مباحث مطروحه مصوبات ذیل به تصویب اعضای محترم رسید:

مصوبات جلسه:

ردیف مصوبات جلسه مجری طرح
۱ بنا به بررسی طرح ها و نمونه های مختلفی از صندوق های خیریه و قلک های جمع آوری وجوهات جهت نصب در فروشگاه ها و توزیع در مدارس، مقرر گردید حاج آقا ولایی و حاج آقا محمدزاده نسبت به پیگیری و ارائه نوع، ابعاد و طرح مورد نظر اقدام نمایند. دبیرخانه مجمع
۲ با عنایت به حضور جناب آقای دکتر مرزبند، ریاست محترم اداره آموزش و پرورش شهرستان آمل در جلسه، پیشنهادات مطروحه از سوی مجمع شامل: موافقت با توزیع قلک مجمع خیرین در مدارس، امکان برقراری شهریه رایگان و یا تخفیف شهریه برای دانش آموزان بی بضاعت با معرفی مجمع،اختصاص سه رقم آخر حقوق معلمان در صورت امکان برای امور خیریه ، برگزاری جشنواره غذا در مدارس و اختصاص عواید آن برای مجمع و صدور مجوز برای نصب بنرهای تبلیغاتی خیریه در مدارس، مورد موافقت ایشان قرار گرفت. دبیرخانه مجمع
۳ بنا به پیشنهاد جناب آقای دکتر مرزبند، ریاست محترم آموزش و پرورش مبنی بر تشکیل کارگروه ویژه جمع آوری وجوهات خیریه از کلیه مدارس سطح شهرستان در قالب کمیته دانش آموزی مجمع خیرین و تمرکز و هزینه آن تحت صندوق مورد نظر، مقرر گردید پیگیری های لازم از سوی کمیته دانش آموزی معمول و عملیاتی گردد. حاج آقا عشریه
۴ درخواست کمک های مالی و درمانی تعدادی از متقاضیان مطرح و با پرداخت مبلغ ۳۵،۰۰۰،۰۰۰ ریال طی۱۸ فقره چک موافقت گردید دبیرخانه مجمع


همچنین ببینید

صورتجلسه ۹۹/۱۱/۱۲ مجمع خیرین شهرستان آمل

  بنام خیرخواه خیرخواهان مجمع خیرین شهرستان آمل تاریخ جلسه: ۹۹/۱۱/۱۲              زمان شروع ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.