خانه / درباره مجمع / صورتجلسات و مصوبات / صورتجلسه ۹۷/۱۱/۱۴ مجمع خیرین شهرستان آمل

صورتجلسه ۹۷/۱۱/۱۴ مجمع خیرین شهرستان آمل

بنام خیرخواه خیرخواهان

مجمع خیرین شهرستان آمل

تاریخ جلسه: ۹۷/۱۱/۱۴     زمان شروع جلسه: ۱۸:۰۰           زمان پایان جلسه:۲۱:۰۰

مقدمه:

جلسه هفتگی مجمع خیرین شهرستان آمل با حضور اعضای محترم و با قرائت آیاتی از کلام الله مجید آغاز گردید.

ابتدا آقای دکتر سالاری دبیر جلسه؛ با تسلیت ایام سوگواری حضرت زهرا (سلام الله علیها) و آرزوی قبولی عزاداری اعضای محترم به درگاه حضرت احدیت، مصوبات قابل پیگیری جلسات گذشته و دستور جلسه فعلی را قرائت و از مجریان محترم مصوبات، خواستار ارائه گزارش اجرایی شدند.

سپس حاج آقا نیک پور، مدیر عامل محترم مجمع با حمد و سپاس الهی جهت حضور در جلسه ای دیگر، در ارائه توضیحاتی پیرامون مصوبات جلسه گذشته مِن جمله بررسی ساخت مسکن برای خانواده های دومعلول و محرومان و آسیب دیده از حوادث غیر مترقبه توسط بنیاد مسکن و تشکیل جلسه ای با حضور اعضای محترم تعیین شده، پیشنهاد دادند که با عنایت به اشراف اداره محترم بهزیستی به خانواده های دارای دو معلول، در جلسه مورد نظر از سرکار خانم اسفندیاریان نیز دعوت بعمل آید.

در ادامه بنا به حضور فرماندار محترم، معاونت محترم سیاسی و شهردار محترم آمل در جلسه، ایشان با خیرمقدم به میهمانان محترم، گزارشی از روند افتتاح مرکز شیمی درمانی مطرح و خاطرنشان کردند؛ در حضور وزیر محترم بهداشت و درمان و جناب دکتر یوسفیان، ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی مازندران، جناب آقای دکتر موسوی وعده دادند که مقدمات مربوط به بهره برداری مرکز شیمی درمانی و اداره هیئت امنایی آن توسط مجمع خیرین و نیز ارائه مجوز برای مرکز پرتودرمانی را، هماهنگ و اقدامات لازم جهت تحقق خواسته معمول می دارند؛ اما متاسفانه علیرغم گذشت چندین ماه از افتتاح، نه تنها اقدامی برای بهره برداری مرکز صورت نپذیرفت بلکه با وجود پذیرش صفر تا صد اداره مرکز توسط مجمع به صورت هیئت امنایی، در جلسه اخیر برگزار شده در دفتر دانشگاه علوم پزشکی، آقای دکتر روحانی زاده، معاونت درمان، خلاف وعده اعلامی با موضوع مخالفت و عملاً تا کنون اقدامی موثر و مساعد در این زمینه صورت نپذیرفت.

در ادامه حاج آقا نیک پور به مشکل بیمارستان امام علی (علیه السلام) در تردد وسائط نقلیه و ترافیک وافر به عنوان مانعی در انتقال به موقع بیماران به بیمارستان اشاره و بیان داشتند؛ بنا به حجم مراجعاتی که بیمارستان امام علی (علیه السلام) در پذیرش بیماران دارد، رفع معضل و ایجاد تسهیل برای عبور و مرور و تردد ضروری بوده و خواستار اقدامی عاجل در این راستا شدند. ایشان به سابقه درخواست داروخانه ۱۳ آبان از سوی مجمع خیرین اشاره و تاکید داشتند: مجمع از ۵ سال قبل، تقاضای ایجاد داروخانه ۱۳ آبان برای بیمارستان امام علی (علیه السلام) نموده و اخیراً نیز در سالن ارشاد، جناب دکتر رنجبران ، معاونت محترم اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی قول مساعد دادند که نسبت به انجام خواسته، اقدام خواهند نمود که متاسفانه آن هم در حال طی نمودن مسیر انحرافی است.

در ادامه حاج آقا عشریه، با تشریح نیت صادقانه مجمع در خدمات رسانی شایسته به مردم و به خصوص محرومان و نیازمندان و در نظر نداشتن هیچ گونه منافعی برای خود، تاکید داشتند؛ متاسفانه برخی از این رویکرد برخوردار نبوده و به نوعی مانع از تحقق اهداف خیرخواهانه می باشند و حتی جاهایی نیز در پی کسب درآمد و منفعت از بیماران برای خود می باشند. ایشان ادامه دادند با عنایت به تلاش ها و اهتمام مجدانه ای که مجمع در ساخت مرکز شیمی درمانی داشته و بنا به انتظاراتی که خیرین حامی مجمع با کمک های شایانی که برای احداث پروژه تقبل شدند، خواستار پیگیری ویژه فرماندار محترم، برای دفاع از حق و حقوق مردم آمل و بیماران مظلوم سرطانی شدند.

سپس جناب آقای مهندس رسولی، فرماندار محترم، در پاسخ به مطالبات مطروحه بیان داشتند؛ متاسفانه در برخی سازمان ها، عزم و اراده لازم جهت انجام امور ضعیف بوده و ممکن است شناخت لازم از مجمع و اهداف و فعالیت های آن کم باشد و تاکید داشتند که شخصاً حاضر به حضور در دانشگاه علوم پزشکی بوده و با تبیین نقش موثر و عملکرد فراگیر مجمع برای مسئولین و تاکید بهره گیری مناسب از پتانسیل خیرین به عنوان بازوان اجرایی بخش دولتی، نسبت به موافقت خواسته به حق مجمع مساعدت خواهند نمود.

ایشان در خصوص مطلب مطروحه بابت عبور و مرور و مشکل تردد در محور بیمارستان امام علی(ع)، بیان داشتند؛ که اصل مسأله و معضل برای مردم و بیماران محرز بوده و به دلیل خارج بودن محدوده شهری، مربوط به شهرداری آمل نبوده و می بایست در قالب تامین اعتبار شهرستانی جهت ساماندهی قرار گیرد. اما به لحاظ اهمیت موضوع و ضرورت رفع معضل، از شهردار محترم و ریاست محترم اداره مسکن و شهرسازی خواستار مساعدت به مرتفع شدن مشکل شدند.

سپس جناب مهندس سلیمانی، شهردار محترم و مهندس رمضانی ریاست محترم اداره مسکن و شهرسازی در اجابت دستور فرماندار محترم مقرر داشتند؛ ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز جهت ساماندهی راه محور بیمارستان، از سوی شهرداری محترم تامین و سایر اقدامات مورد نیاز با بازدید میدانی از مسیر مورد نظر، از طریق اداره راه و شهرسازی صورت پذیرد.

در انتها پس از بحث و تبادل نظر پیرامون مباحث مطروحه، مصوبات ذیل به تصویب اعضای محترم رسید:

مصوبات جلسه:

ردیف مصوبات جلسه مجری طرح
۱ با عنایت به مطالب مطروحه درخصوص بهره برداری از مرکز شیمی درمانی و اقدام لازم از سوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، جناب مهندس رسولی ، فرماندار محترم تاکید داشتند تا با مذاکره با دکتر یوسفیان ، نماینده محترم شهرستان آمل، شخصاً نسبت به تحقق موضوع پیگیری خواهند نمود. دبیرخانه مجمع
۲ بنا به طرح معضل تردد و عبور و مرور وسائط نقلیه درمحور بیمارستان امام علی (علیه السلام) و مشکل انتقال به موقع بیماران به بیمارستان، مقرر گردید شهردار محترم به اتفاق حاج آقا نائیج نژاد معاونت محترم سیاسی فرماندار و ریاست اداره راه و شهرسازی، از مسیر مربوطه بازدید میدانی داشته و ضمن تقبّل ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز از سوی شهردار محترم، راهکارها و تمهیدات لازم بررسی و نسبت به مرتفع سازی مشکل اقدام گردد. مهندس سلیمانی شهردار محترم
۳ با عنایت به مشکل عبور و مرور در محور بیمارستان امام خمینی (ره) و نیاز به بودجه اساسی برای آن، فرماندار محترم وعده دادند تا با طرح موضوع در شورای برنامه ریزی شهرستان، نسبت به برآورد هزینه و تلاش در تامین اعتبار مورد نیاز مبادرت نمایند. فرماندار محترم
۴ درخواست کمکهای مالی و درمانی تعدادی از متقاضیان مطرح و با پرداخت مبلغ۷۰،۵۰۰،۰۰۰ ریال طی۹ فقره چک موافقت گردید. دبیرخانه مجمع

همچنین ببینید

صورتجلسه ۹۹/۱۱/۱۲ مجمع خیرین شهرستان آمل

  بنام خیرخواه خیرخواهان مجمع خیرین شهرستان آمل تاریخ جلسه: ۹۹/۱۱/۱۲              زمان شروع ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.