خانه / اطلاعات عمومی / محل هایی که نباید تلفنتان را شارژ کنید

محل هایی که نباید تلفنتان را شارژ کنید

اکثر مردم به تلفن‌های هوشمند خود به عنوان وسیله‌ای کاربردی نگاه می کنند و فکر خطرناک بودن این وسایل برایشان دشوار است. متأسفانه باتری های لیتیوم–یون که در این دستگاه‌ها استفاده شده  و اجازه می دهد با یکبار شارژ زمان طولانی مورد استفاده قرار بگیرند یک نقطه ضعف دارند :‌ اگر در معرض تهویه مناسب قرار نگیرند حرارت بالایی به خود می گیرند. آتش نشانی گزارش می دهد ۵۳ درصد از آتش سوزی های جزئی در این حوزه مربوط به دستگاه‌هایی است که زیر بالش یا روی تخت در حال شارژ شدن بودند.

با ما این ۶ نکته را مرور کنید تا از آتش سوزی های خانگی جلوگیری کنید:

۱– بیش از حد دستگاهتان را شارژ نکنید. هنگامی که یک باتری به نهایت شارژ خود می رسد دیگر توانایی جذب انرژی اضافه ندارد و این شارژ اضافی باعث پدید آمدن چیزی به نام چکیدن شارژ می‌شود که منجر به داغ شدن باتری می‌شود.

۲– باتری هارا درحال شارژ شدن رها نکنید. چون باتری های لیتیوم–یون کمی لنگ میزنند بهتر است که موقع شارژ شدن در همان اطراف و آماده باشید چون احتمال وقوع خطر وجود دارد. هیچ‌گاه دستگاه خودرا موقع خواب شارژ نکنید.

 ۳– دستگاه را هنگام شارژ روی سطح صاف قرار دهید. تلفن‌های همراه و تبلت ها همیشه هنگام شارژ باید روی سطوح سخت و صاف قرار گیرند. قرار گرفتن روی سطوح نرم و فرو رونده مانند بالشت یا تخت گرما را درون باتری حفظ می کند و باعث داغ شدن آن‌ها و در نتیجه آتش سوزی می شود.

۴– دریچه های تهویه را مسدود نکنید. تلفن‌های همراه و تبلت ها منافذ تهویه ندارند اما لپ تاپ ها دارند. موقع شارژ لپ تاپ، از مسدود نبودن این منافذ اطمینان حاصل کنید.

۵– کابل های شارژر را بررسی کنید. کابل های فرسوده بدون در نظر گرفتن اینکه برای وسایل الکتریکی هستند یا نه، یکی از عوامل آتش سوزی دستگاه‌های مذکور است. تمام این کابل هارا تعویض کنید.

۶– آنهارا از پریز بکشید. پیشنهاد می‌شود هنگامی که دستگاه در حال شارژ نیست، شارژر نیز از پریز برق جدا شود. در غیراینصورت،‌ شارژر همچنان برق جذب می کند. با جدا کردن شارژر شما احتمال هرگونه آتش سوزی را کم می کنید.


همچنین ببینید

اصول اولیه ورزش کوهنوردی

اصول اولیه ورزش کوهنوردی: برای انجام یک کوهنوردی موفق باید از نظر جسمی شرایط خاصی داشته باشید؛ ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.