خانه / درباره مجمع / صورتجلسات و مصوبات / صورتجلسه ۹۶/۰۸/۳۰مجمع خیرین شهرستان آمل

صورتجلسه ۹۶/۰۸/۳۰مجمع خیرین شهرستان آمل

بنام خیرخواه خیرخواهان

مجمع خیرین شهرستان آمل

تاریخ جلسه: ۹۶/۰۸/۳۰     زمان شروع جلسه:  ۱۸:۱۵       زمان پایان جلسه:۲۲:۰۰

مقدمه:

جلسه هفتگی هیئت امنای مجمع خیرین شهرستان آمل با حضور اعضای محترم و با قرائت آیاتی از کلام الله مجید آغاز گردید.

ابتدا آقای دکتر سالاری دبیر جلسه؛ با تسلیت شهادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت و تبریک فرا رسیدن ایام ربیع الاول و اتمام مصایب اهل بیت عصمت و طهارت و بیان فرمایشاتی از ائمه اطهار درخصوص برکات خیرات و مبرات، مصوبات قابل پیگیری جلسات گذشته و دستور جلسه فعلی را قرائت و گزارش اجرایی مصوبات، توسط مجریان محترم به استماع حضّار حاضر درجلسه رسید.

سپس حاج آقا نیک پور، مدیر عامل محترم مجمع، با خیرمقدم به اعضای محترم و میهمانان حاضر در جلسه سرکار خانم فولادی و خانم خبّازی از موسسه رها و مرکز جمع آوری و ساماندهی متکدیان حیات نو، درخصوص فعالیت­ های موثر و مورد نیاز این موسسه در جهت مساعدت به زنان درگیر بیماری HIV، ساماندهی متکدیان و کاهش آسیب­ های اجتماعی و رفتارهای پرخطر توضیحاتی مطرح و از تلاش­ ها و پیگیری کادر خدوم موسسه تقدیر و تشکر نمودند. ایشان در ادامه با تقدیر مجدد از اهتمام مجدانه حاج آقا عشریه، گزارشی از اقدامات انجام شده جهت تهیه ملزومات و مایحتاج ضروری آسیب دیدگان زلزله استان کرمانشاه و برگزاری مراسم نمادین و ارسال ده کامیون وسایل ضروری توسط مجمع به حاضرین ارائه نمودند.

در ادامه سرکار خانم فولادی مدیریت موسسه رها ضمن ابراز خرسندی و افتخار جهت تحت پوشش داشتن مجمع خیرین به منظور مساعدت به بانوان آسیب پذیر دارای بیماری HIV، گزارشی از فعالیت­ های متنوع و مستمر موسسه در راستای کاهش آلام و آسیب­ های جسمانی- روحی و اجتماعی زنان بیمار و اقدامات مرکز جدید جمع آوری و ساماندهی متکدیان تحت نام حیات نو، به حاضرین ارائه و خاطرنشان کردند: افراد تحت پوشش موسسه به تعداد ۲۹۶ نفر بوده و در نظر است به منظور فرهنگ­ سازی پذیرش بیماران HIV و مشارکت در پیشگیری و کنترل این بیماری، مراسم پیاده روی و همایشی در روز ۱۳ آذر ماه به عنوان روز جهانی HIV در سطح شهر آمل برگزار گردد.

سپس حاج آقا عشریه در ارائه توضیحاتی در گزارش مطرح شده، عنوان داشتند: علیرغم تاکیدات و اعلام مستمر وجود تکدّی گری فراگیر در سطح شهر و ضرورت برنامه ریزی و اقدام عملی جهت مرتفع نمودن این معضل، متاسفانه تا کنون هیچ گونه اقدام مناسبی صورت نپذیرفته و کماکان مشکل نه تنها رفع نشده بلکه تعداد و طیف آن وسیع­تر شده است. ایشان ابراز امیدواری کردند که با وجود این مرکز، گامی موثر جهت ساماندهی متکدیان صورت پذیرد.

در ادامه بنا به حضور جناب آقای دکتر مسلمی در جلسه؛ حاج آقا نیک­پور، مدیرعامل محترم و حاج آقا حیدرزاده به طور جداگانه ضمن خیرمقدم، از شخصیت وارسته و خیرخواهی ویژه ایشان تجلیل نموده و خاطرنشان کردند جهت اجرای پروژه پرتودرمانی، مجمع بعنوان در اختیار گذارنده و احداث کننده سازه های مورد نیاز و تعهدات جناب دکتر مسلمی تقبّل تکمیل سازه ، خرید ماشین­ آلات، تجهیزات و امکانات موردنیاز و نیز به کار گیری نیروی انسانی و اداره مرکز پرتودرمانی خواهد بود.

سپس جناب آقای دکتر مسلمی با تشریح مشخصات و ویژگی­ های حرفه خود و سرکار داشتن با بیمارانی که اکثراً با داشتن موقعیت­ ها و جایگاه اجتماعی، به یک­باره دچار سرطان شده و کل مسیر زندگی و حیات آنها دچار دگرگونی و بحران می­ گردد. این واقعیت تلخ را عاملی اثرگذار در روحیه پزشک دانسته و یادآور شدند که زیاد نیت منافع مادی نداشته و بیشتر به دنبال خدمت به بیماران این بخش خواهند بود. لذا بنابه تجارب و سوابقی که در امر پرتودرمانی در ایشان وجود دارد، در نظر است مرکزی مجهز و مدرن برای رادیوتراپی در شهرستان آمل به طور ویژه اجرا گردد.

در انتها پیرامون موارد مطروحه و چگونگی مشارکت و اجرای پروژه، بحث و تبادل نظر شده و پس از ارائه پیشنهادات و نقطه نظرات از سوی اعضای محترم، مصوبات ذیل به تصویب اعضای محترم رسید:

مصوبات جلسه:

ردیف مصوبات جلسه مجری طرح
۱

با عنایت به حضور مسئولین موسسه رها و مرکز جمع آوری و ساماندهی متکدیان حیات نو در جلسه و ارائه گزارش عملکرد و فعالیت ­های موسسه در راستای مساعدت به زنان آسیب­ پذیر و ساماندهی متکدیان، مقرر گردید در صورت نیاز به هماهنگی با دستگاه­ های اجرایی و قضایی، نسبت به مکاتبه با مجمع اقدام و از طریق مجمع، هماهنگی و پیگیری های لازم صورت پذیرد.

سرکار خانم فولادی
۲

مقرر گردید به منظور بررسی و مشاهده عینی فعالیت ­های موسسه رها و مرکز جمع­ آوری و ساماندهی متکدیان حیات نو، با هماهنگی قبلی از محل اجرای فعالیت­ و دفتر موسسه بازدید به عمل آید.

دبیرخانه مجمع
۳

درخواست کمک های مالی و درمانی تعدادی از متقاضیان مطرح و با پرداخت مبلغ ۴،۵۰۰،۰۰۰ ریال طی۴ فقره چک موافقت گردید.

دبیرخانه مجمع

 

همچنین ببینید

صورتجلسه ۹۹/۱۱/۱۲ مجمع خیرین شهرستان آمل

  بنام خیرخواه خیرخواهان مجمع خیرین شهرستان آمل تاریخ جلسه: ۹۹/۱۱/۱۲              زمان شروع ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.