خانه / درباره مجمع / صورتجلسات و مصوبات / صورتجلسه عادی ۹۶/۰۸/۰۶مجمع خیرین شهرستان آمل

صورتجلسه عادی ۹۶/۰۸/۰۶مجمع خیرین شهرستان آمل

بنام خیرخواه خیرخواهان

مجمع خیرین شهرستان آمل

  تاریخ جلسه: ۹۶/۰۸/۰۶              زمان شروع جلسه: ۱۸:۰۰        زمان پایان جلسه:۲۱:۱۰

مقدمه:

جلسه هفتگی هیئت امنای مجمع خیرین شهرستان آمل با حضور اعضای محترم و با قرائت آیاتی از کلام الله مجید آغاز گردید.

ابتدا آقای دکتر سالاری دبیر جلسه؛ با بیان فرمایشاتی از ائمه اطهار در امور خیریه و خیرمقدم به اعضای محترم هیئت امناء، مصوبات قابل پیگیری جلسات گذشته و دستور جلسه فعلی را قرائت و گزارش اجرایی مصوبات، توسط مجریان محترم به استماع حضّار حاضر در جلسه رسید.

سپس حاج آقا نیک پور، مدیرعامل محترم مجمع؛ ضمن خیرمقدم به اعضای حاضر در مجمع، توضیحاتی درخصوص دستور جلسه قرائت شده من­جمله: به کارگیری فردی بازنشسته و ترجیحا جوان جهت امورات جاری مجمع، تهیه نامه برای مجامع خیریه سایر نقاط کشور جهت تبادل اطلاعات و تجارب و همکاری­ های مشترک و ضرورت تقویت ارتباطات و شناساندن فعالیت­ های مجمع به توده­ های مختلف مردم، توضیحاتی مطرح و با بیان گزارشی از جلسه برگزار شده با نمایندگان ساکنان مجمتع  ۲۰ واحدی مسکونی در روز دوشنبه مورخ ۹۶/۰۸/۰۱در دفتر مجمع و بررسی مسائل و مشکلات مربوطه با حضور خودشان، حاج آقا عشریه، حاج آقا ولایی و دکتر سالاری ارائه و خاطرنشان کردند بنابه اختلاف و چالش­ هایی که برای پارکینگ مجتمع، میان ساکنین ایجاد گردید، تمامی موارد و ادعاها مورد رسیدگی قرار گرفته و با در نظر گرفتن عدالت و صرفه­ و صلاح آن­ها، نسبت به تنظیم صورتجلسه توافق اقدام و با امضای ذیل آن مقرر گردید تا با پرداخت مبالغی از سوی افرادی که خواستار پارکینگ می­ باشند؛ به سایر طبقات، مشکل آن­ها مرتفع گردد.

در ادامه بنابه حضور جناب آقای فضلی ریاست محترم آموزش و پرورش لاریجان و سرکار خانم قاسمی پژوهشگر لاریجان در جلسه، آقای دکتر سالاری ضمن خیرمقدم به میهمانان، به معرفی آنان پرداخته و بیان داشتند جناب آقای فضلی با تجربه و مدیریت موفق چند ساله در بخشداری و آموزش و پرورش، یکی از مدیران پرتلاش و متعهد بخش لاریجان بوده و علیرغم محدودیت ها و محرومیت­ های منطقه، منشاء خدمات ارزنده ­ای برای بخش محروم لاریجان بودند. ایشان در ادامه با معرفی سرکار خانم قاسمی؛ ایشان را فردی محقق و پژوهشگر معرفی و خاطرنشان کردند که این محقق ناشناخته با پشت سر گذاشتن محدودیت جنسیتی، در زمینه لاریجان شناسی در ابعاد مختلف و معرفی آن به داخل و خارج، اهتمام ویژه ای به خرج داده و تا کنون علیرغم فقدان منابع مالی لازم، متحمل هزینه های گزافی جهت چاپ دو جلد کتاب تحت عنوان: لاریجان گنجینه اکوتوریسم و لاریجان گنجینه افلاکیان شدند.

سپس جناب آقای فضلی ضمن ابراز خرسندی از حضور در جلسه خیرین و تقدیر و تشکر از اعضای محترم به جهت پذیرش و حضور در جلسه، به معرفی لاریجان و مشکلات و موانع موجود به دلیل شرایط جغرافیایی پرداخته و با بیان محدودیت­ ها و محرومیت­ های منطقه و ارائه گزارشی از وضعیت مدارس و تعداد دانش ­آموزان تحت پوشش، نارسائی­ ها و کمبودهای مدارس را مطرح و خاطرنشان کردند: مدارس لاریجان به دلیل مسافت راه، به صورت شبانه­ روزی اداره شده و متاسفانه بودجه دولتی بسیار اندک تخصیصی، پاسخگو وکفاف حتی هزینه­ های وسائط نقلیه هم نخواهد بود. ایشان افزودند: با عنایت به حضور ۴۰۰  دانش­ آموز در مدارس شبانه­ روزی و هزینه تغذیه آنها که در سن رشد هستند، تامین هزینه­ های آنان، بسیار بالا و خارج از تامین و توان منابع اداره می­باشد. از این رو خواستار یاری مجمع جهت مساعدت به اجرای رسالت و وظایف محوله آموزرش و پرورش شدند.

در ادامه سرکار خانم قاسمی با معرفی مجموعه­ ای از فعالیت­ ها و بسته­ ی فرهنگی خود شامل چهار کتاب: لاریجان گنجینه اکوتوریسم، لاریجان گنجینه افلاکیان، لاریجان گنجینه نامداران و لاریجان گنجینه فُلکولور، به بیان تلاش­ ها و اقدامات خود در طی ۱۳ سال جهت تهیه این مجموعه پرداخته و خاطرنشان کردند هزینه­ های دو کتاب اول به میزان ۱۹۰ میلیون تومان انجام شده که بخشی از آن توسط یکی از خیّرین به نام جمشیدنژاد و قسمت اندکی توسط برخی نهادها تامین و بخش اعظم آن به عنوان بدهکاری باقی مانده است. ایشان به کار سوم خود، با نام لاریجان گنجینه نامداران اشاراتی داشته و بیان نمودند که قسمتی از کتاب جدید به افراد خیّر اختصاص یافته و از اعضای محترم هیئت مدیره خواستار ارائه مشخصات خود جهت درج در کتاب و تامین هزینه خرید کتاب لاریجان گنجینه نامداران برای مدارس آموزش و پرورش لاریجان شدند.

سپس حاج آقا نیک پور، مدیرعامل محترم با خوش­ آمدگویی به میهمانان حاضر در جلسه، لاریجان را به عنوان رأس آمل توصیف و با عنایت به محدوده جغرافیایی شهرستان آمل، مساعدت به آن منطقه را بنا به پیش­ بینی­ های انجام شده در اساسنامه، از وظایف و اهداف کاری مجمع دانسته و خاطرنشان کردند که در گذشته نیز در دو مرحله به آموزش و پرورش لاریجان کمک شده و چنان­چه نیاز باشد در حد مقدورات مساعدت خواهد شد.

در انتها پس از بحث و تبادل نظر پیرامون موارد مطروحه، مصوبات ذیل به تصویب اعضای محترم رسید:

مصوبات جلسه:

ردیف مصوبات جلسه مجری طرح
۱ بنا به حضور ریاست محترم اداره آموزش و پرورش لاریجان در جلسه و طرح مشکلات، موانع، نارسائی­ ها و کمبودهای مدارس و بضاعت اندک دانش ­آموزان تحت پوشش، مقرر گردید با برنامه ­ریزی و هماهنگی قبلی، نسبت به بازدید از مدارس منطقه با اتفاق اعضای هیئت مدیره اقدام و مساعدت­ های ممکن و ضروری در حد مقدورات ارائه گردد. دبیرخانه مجمع
۲ با عنایت به حضور سرکار خانم قاسمی محقق و پژوهشگر کتاب­ های لاریجان گنجینه اکوتوریسم و لاریجان گنجینه افلاکیان در جلسه و بیان ضرورت در اختیار داشتن مدارس راهنمایی و دبیرستان لاریجان از کتاب افلاکیان که مربوط به شهدا می­ باشد، حاج آقا صالحی یکی از اعضای محترم خیّر هیئت مدیره، با تقبّل هزینه خرید ۱۰ جلد کتاب به ارزش ۲۵،۰۰۰،۰۰۰ ریال موافقت و مقرر گردید که در هنگام بازدید از منطقه لاریجان به مدارس مورد نظر اهداء گردد.

 

دبیرخانه مجمع
۳ با عنایت به برنامه تدوین کتاب نامداران از سوی سرکار خانم قاسمی و اختصاص بخشی از کتاب به فعالیت­ ها و اعضای برجسته خیّر در لاریجان، مقرر گردید مشخصات فردی اعضای هیئت مدیره و اهم فعالیت­ های مجمع در منطقه لاریجان، جهت درج در کتاب به ایشان ارائه گردد. دکتر سالاری

۴

درخواست کمک های مالی و درمانی تعدادی از متقاضیان مطرح و با پرداخت مبلغ ۲۳،۰۰۰،۰۰۰ ریال طی ۱۲ فقره چک موافقت گردید.

دبیرخانه مجمع

 

همچنین ببینید

صورتجلسه ۹۹/۱۱/۱۲ مجمع خیرین شهرستان آمل

  بنام خیرخواه خیرخواهان مجمع خیرین شهرستان آمل تاریخ جلسه: ۹۹/۱۱/۱۲              زمان شروع ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.