خانه / درباره مجمع / صورتجلسات و مصوبات / صورتجلسه عادی۱۳۹۶/۰۷/۱۹مجمع خیرین شهرستان آمل

صورتجلسه عادی۱۳۹۶/۰۷/۱۹مجمع خیرین شهرستان آمل

به نام خیرخواه خیرخواهان

مجمع خیرین شهرستان آمل

تاریخ جلسه: ۹۶/۰۷/۱۹              زمان شروع جلسه:    ۱۸:۰۰        زمان پایان جلسه:۲۱:۰۰

مقدمه:

جلسه هفتگی هیئت امنای مجمع خیرین شهرستان آمل با حضور اعضای محترم و با قرائت آیاتی از کلام الله مجید آغاز گردید.

ابتدا آقای دکتر سالاری دبیر جلسه؛ با خیرمقدم به اعضای محترم هیئت امناء، مصوبات قابل پیگیری جلسات گذشته و دستور جلسه فعلی را قرائت و گزارش اجرایی مصوبات، توسط مجریان محترم به استماع حضّار حاضردرجلسه رسید.

سپس حاج آقا نیک پور مدیرعامل محترم مجمع؛ با شکر به درگاه الهی جهت حضور در جلسه­ ای دیگر و تقدیر از اعضای محترم، در خصوص دستور جلسه قرائت شده مبنی بر حضور اعضای محترم هیئت مدیره در جلسه مجمع خیرین سلامت بیمارستان امام رضا (علیه السلام) و بازدید از بیمارستان و بررسی کمبودها و مشکلات آن و متعاقب آن خرید ۳۴ عدد تخت تاشو مخصوص همراهان بیماران و اهدای به بیمارستان توضیحاتی مطرح و در مورد سایر امورات جاری مجمع من جمله: استعفای حسابدار مجمع به دلیل مشکلات شخصی و لزوم به کارگیری حسابدار جدید بنا به اهمیت کار مالی در اسرع وقت تاکید داشتند.

سپس حاج آقا عشریه، خزانه­ دار محترم مجمع درخصوص مسائل و مشکلات و کمبودهای دو بیمارستان مهم شهرستان آمل، بیمارستان امام رضا(علیه السلام) و بیمارستان ۱۷ شهریور، توضیحاتی بیان و یکی از معضلات اساسی بیمارستان را ازدحام ماشین­ ها در اطراف بیمارستان و متوقف شدن آمبولانس حامل بیماران در ترافیک و نرسیدن به موقع بیماران به اورژانس توصیف و اذعان داشتند با یک مدیریت ساده و حلّ مشکل مطروحه می­توان حتی جان یک انسان را نجات داد. علاوه بر آن به کمبود­ها و نداشتن امکانات اولیه بیمارستان­ ها اشاراتی داشته و خاطرنشان کردند: مجمع به عنوان حامی حقوق قشر ضعیف جامعه می­ بایست نقش موثرتری جهت مرتفع نمودن این گونه معضلات که با هزینه اندکی قابل حلّ است، داشته باشد. ایشان در ادامه؛ گزارشی از ملاقات با شهردار امام زاده عبدالله (س) در خصوص پیگیری احداث سرای کرامت(خانه سالمندان) به حاضرین ارائه و بیان داشتند که مدیران آن بخش، سرای کرامت را یکی از فرصت­ ها و افتخارات منطقه دانسته و برای هرگونه همکاری جهت ساخت و راه­ اندازی آن اعلام آمادگی نمودند.

در ادامه حاج آقا حیدرزاده با ارائه توضیحاتی پیرامون موارد بیان شده در خصوص مشکلات و کمبودهای بیمارستان­ ها عنوان داشتند؛ آقای دکتر یوسفیان تاکید نمودند که حتی­ المقدور مجمع خیرین برای تجهیز و ساخت بخش دولتی هزینه ننموده و بنابه ارتباطاتی که ایشان با مدیران بخش دولتی دارند این گونه هزینه­ ها را تامین خواهند نمود.

آقای دکتر سالاری در پاسخ به مطالب مطروحه بیان داشتند؛ با عنایت به نگاه مضیقانه استان به آمل، متاسفانه بیمارستان­ های شهرستان از امکانات و تجهیزات مناسبی به نسبت بیمارستان­ های استان برخوردار نبوده و حتی با ایجاد یک بیمارستان جدید به جای تعیین بودجه مجزا، از بودجه و تخت­ های بیمارستان امام رضا(علیه السلام) کاسته و آن بیمارستان تجهیز می­گردد. ایشان ادامه دادند برخی از امکانات اولیه مثل تخت تاشو برای همراهان، ممکن است که یکی از آیتم­ های بیمارستان خصوصی باشد که مطمئناً تا سالیان متمادی هیچ گونه حرکتی از سوی دولت جهت تجهیز بیمارستان به آن اقدام نخواهد شد و مردم که اکثراً از اقشار ضعیف و متوسط جامعه هستند به عنوان همراهان بیمار در مضیقه هستند و یا نصب آسانسور برای بیماران، به لحاظ مستهلک بودن ساختمان مشمول بودجه دولتی نخواهد شد و ممکن است  تا ده سال دیگر این مشکل برای بیمارستان حل نگردد.

در ادامه جناب آقای مهندس علوب ، مسئول محترم کمیته فرهنگی با تشکر از حضور و ارسال پیام تسلیت اعضای محترم هیئت امناء به مناسبت درگذشت برادر خانم مرحوم­شان، پیشنهاداتی برای حضور فعال­ تر مجمع در مناسبت ­ها، مراسم­ ها و مجامع مختلف که توده­ های مردم در آن حضور فراگیر دارند در ابعاد مختلف ارائه نموده و خاطرنشان کردند این گونه اقدامات می­تواند شامل: تهیه تراکت و تابلوی تبلیغاتی، مصاحبه با صدا و سیما، تهیه استندهای تسلیت مراسم یادبود، حضور در فضای مجازی، تهیه بولتن و سایر ظرفیت­ ها، روش­ ها و شیوه ­ها جهت معرفی فعالیت­ ها و اقدامات مجمع باشد که خواهد توانست نسبت به اطلاع­ رسانی، آشنایی و مشارکت اقشار مختلف جامعه نسبت به مجمع خیرین اقداماتی موثر باشد. علاوه بر آن تبادل نظر با سایر موسسات و تشکّل­های خیریه را جهت بهره­ گیری از تجارب آنان و اصلاح و بهبود روش­ های مجمع، مفید و لازم دانستند.

در انتها پس از بحث و تبادل نظر پیرامون مواردمطروحه، مصوبات ذیل به تصویب اعضای محترم رسید:

مصوبات جلسه:

 

ردیف مصوبات جلسه مجری طرح

۱

مقرر گردید به منظور هماهنگی جهت ملاقات با معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران و معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به منظور مذاکره حضوری و تشریح وضعیت پروژه­ های درمانی شهرستان آمل، مسئول محترم کمیته درمان نسبت به تعیین قرار اقدام و نتیجه را به دبیرخانه مجمع اطلاع­ رسانی نمایند. دکتر آسوری
۲ با عنایت به پیشنهادات موسّع مسئول محترم کمیته فرهنگی مبنی بر استفاده از ظرفیت­ ها و شیوه­ های مختلف تبلیغاتی و حضور موثرتر مجمع در مناسبت­ ها، مراسم­ ها و مجامع مختلف جهت معرفی، اطلاع رسانی فعالیت­ ها و اقدامات مجمع و جلب مشارکت اقشار مختلف جامعه، مقرر گردید موارد و موضوعات مطروحه در جلسه­ ای مجزا و به صورت فوق ­العاده مورد بررسی و مداقه قرار گیرد.

 

مهندس علوب
۳ بنا به مرقومه صادره از سوی دانشگاه تخصصی فناوری ­های نوین آمل مبنی بر تقبل هزینه اجاره مکان استیجاری دانشگاه از سوی مجمع، مقرر گردید طی مکاتبه ­ای، مراتب مقدور نبودن خواسته به دلیل فقدان منابع لازم به دانشگاه محترم اعلام گردد. حاج آقا عشریه
۴ با عنایت به درخواست حسابدار محترم مجمع مبنی بر استعفا از سمت مسئولیت امور مالی به دلیل مشکلات شخصی و موافقت اعضای هیئت مدیره با استعفای ایشان، ضمن تقدیر از زحمات یک ساله، مقرر گردید نسبت به مذاکره با حسابدار جدید اقدام و از روز شنبه هفته بعد شروع به کار نمایند. دکتر سالاری
۵ درخواست کمک های مالی و درمانی تعدادی از متقاضیان مطرح و با پرداخت مبلغ ۲،۰۰۰،۰۰۰ ریال طی ۲ فقره چک موافقت گردید. دبیرخانه مجمع

همچنین ببینید

صورتجلسه ۹۹/۱۱/۱۲ مجمع خیرین شهرستان آمل

  بنام خیرخواه خیرخواهان مجمع خیرین شهرستان آمل تاریخ جلسه: ۹۹/۱۱/۱۲              زمان شروع ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.