خانه / اطلاعات عمومی / مشغول به‌کار مناسب خودتان هستید؟

مشغول به‌کار مناسب خودتان هستید؟

۹۹احتمالا در هفته چند باری به این موضوع فکر می‌کنید که شغل مناسب من چیه؟

چشم‌ها را ببندید و فکر کنید از آینده کار چه تصویری دارید؟ اغلب آدم‌های دنیا در مطالعه‌ای که اخیرا انجام شده گفته‌اند که کار می‌کنند تا در جامعه فرد معروفی بشوند یا اینکه پول زیادی به‌دست بیاورند. تصویرهایی از افراد خیلی معروف یا ثروتمند هم در ذهن خود به‌عنوان نمونه دارند، اما وقتی به زندگی روزمره این افراد حتی تا آخرین روز کاریشان نگاه کنید، مجموعه‌ای از کارهای تکراری و روزهایی را می‌بینید که به سختی و با نارضایتی سپری می‌شوند و دست آخر هم به نتیجه‌هایی که در رؤیاهایشان داشتند، نمی‌رسند.

بگذارید یک سؤال خیلی کلیدی بپرسیم، اگر موضوع پول درآوردن نبود، چه شغلی را انتخاب می‌کردید؟ اگر فکر می‌کنید به سراغ یک رشته هنری می‌رفتید یا سعی می‌کردید بیشتر به محیط‌زیست کمک کنید یا با بچه‌ها و یا سالمندان وقت بیشتری را می‌گذراندید، اصلا تعجب نکنید، چون در این زمینه تنها نیستید.

هیچ‌کدام از ما نمی‌دانیم چند سال یا چند روز یا حتی چند ساعت دیگر زندگی خواهیم کرد. پس بزرگ‌ترین سرمایه‌مان، یعنی وقتمان را بهتر است صرف کاری کنیم که واقعا به آن علاقه داریم. وقتی از کار خود لذت ببرید، آن را بهتر و مفیدتر انجام خواهید داد  در آن حوزه به فردی ماهر تبدیل خواهید شد. همیشه در دنیا جا و فرصت کار برای افراد ماهر در هر زمینه‌ای وجود دارد.

غواص‌هایی که کارهای تحقیقاتی عجیب و غریب انجام می‌دهند، کسانی که متفاوت‌ترین انیمیشن‌ها را خلق می‌کنند، افرادی که از امتحان کردن غذاهای متفاوت دنیا برنامه‌های پرطرفدار تلویزیونی می‌سازند، اصلا مبتکرانی که رایانه و نرم‌افزار و اینترنت را به دنیا اضافه کردند، همه و همه به‌دنبال علاقه‌هایی رفتند که شاید هیچ‌کس دیگر به آنها فکر هم نمی‌کرد.

اگر هنوز وارد بازار کار نشده‌اید، رؤیاها و باورهایتان را دست‌کم نگیرید. اگر کار می‌کنید، یک‌بار دیگر با خودتان مرور کنید. آیا روزها از کاری که بدان مشغولید راضی هستید؟ اگر نه، دوباره فکر کنید و با همه ترسی که دارد، از تغییر نترسید. حداقلش این است که روزهایتان را به‌کار مورد علاقه‌تان مشغول خواهید بود و صبح‌ها برای رفتن سر کاری که بدان علاقه ندارید به‌خودتان غر نمی‌زنید. وقتی کار مورد علاقه‌تان را انجام بدهید، از سرعت رشد و پیشرفت خود شگفت‌زده خواهید شد.

برگرفته از همشهری آنلاین

همچنین ببینید

از خودت شروع کن

اگر امروز صبح که از خواب بیدار شده ای… بببینی که بیست کیلو چاق شده‌اید ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.