خانه / اخبار / پستچی امانتدار

پستچی امانتدار

۴۳گفت و گو با نامه رسانی که ۳۴ چک گمشده را به صاحبش رساند
یک نامه رسان وظیفه شناس در قائمشهر، مدارک و ۳۴ فقره چک حامل را به مبلغ ۱۵۴ میلیون ریال، به دست صاحبش رساند. هر بار که از آدم‌های با وجدان، خبری می‌شنیدم، گمان می‌کردم، این حرف‌ها رؤیایی بیش نیست و مگر می‌شود کسی که به اصطلاح هشت اش گرو نه اش است، بتواند چنین عزت نفسی به خرج دهد و خیال خام به سرش نزند! اما هر روز در ایران، از این دست اتفاقات می‌افتد و انسان‌هایی دریا دل و بلند طبع، پیدا می‌شوند که انسانیت شان را نمی‌فروشند و هرگز به خود اجازه نمی‌دهند تا گره‌های کوچک و بزرگ زندگانی، انصاف و وجدان بیدار شان را در خود فروبلعد.

خودتان را معرفی کنید.مهدی برزگر، ۳۴ ساله و ساکن قائمشهر هستم.
متأهل هستید یا مجرد؟ نزدیک به ۱۰ سال است که ازدواج کرده ام و ثمره این ازدواج یک دختر ۹ ساله است.
چند سال سابقه کار در اداره پست را دارید؟چیزی قریب به ۸ سال است که در این اداره مشغول به کار هستم و حدود ۳ ماه است که نیروی قراردادی محسوب می‌شوم و تا قبل از آن به‌صورت کارمزدی در خدمت این اداره بودم.
چقدر حقوق می‌گیرید‌؟با احتساب حق عائله مندی یک میلیون و دویست هزار تومان حقوق دریافت می‌کنم.
 از شرایط شغلی تان راضی هستید ؟خدا را شکر، چرا باید ناراضی باشم.
 از چگونگی اتفاق توضیح بدهید ؟در شبکه پستی کشور در خیابان‌ها و معابر، صندوق‌های پست تعریف شده و ما وظیفه داریم که هر روز این صندوق‌ها را بازرسی کنیم و هر چه داخل  آنها موجود است را تخلیه کنیم. روز چهار شنبه اول اردیبهشت ماه  در یکی از این وارسی‌ها در صندوق پست میدان امام قائمشهر، یک محموله پستی که حاوی مدارکی شامل پاسپورت، سند مغازه، شناسنامه، دفترچه بیمه، مدارک ماشین و… بود، پیدا کردم و با خود به اداره پست قائمشهر بردم. این محموله، شامل ۳۴ فقره چک حامل به مبلغ ۱۵۴ میلیون ریال بود که این چک‌ها را به رئیس اداره پست تحویل دادم که صورتجلسه کردند و با پیگیری هایی که انجام شد، شماره تماس مالباخته پیدا شد  و در تماسی که با وی برقرار شد، مشخص شد این فرد، یکی از کسبه‌های شهرستان بابل بوده و در سرقتی که از مغازه اش انجام گرفته، چک‌ها به سرقت رفته است.
 این فرد در زمان تحویل مدارک در حضور مسئول حراست اداره پست استان و رئیس اداره پست قائمشهر، بیان کرده که این همه اموال به سرقت رفته نیست و بیست فقره چک دیگر هم بوده که متأسفانه هنوز پیدا نشده است.
  درباره احساس فرد مالباخته در زمان تحویل مدارک، بگویید؟ به شما مژدگانی دادند ؟ این فرد به‌دلیل اینکه هنوز بخشی از اسناد و مدارک خود را پیدا نکرده، چندان خوشحال به‌نظر نمی‌رسید و مسلماً حرفی هم از مژدگانی به میان نیامد!
  قبلاً هم از این موارد داشته اید؟بله. سال ۸۷ که به دانشگاه می‌رفتم، موتور سیکلت خود را در اداره پست به امانت می‌گذاشتم و در مسیر بازگشت به اداره، در داخل اداره، مدارکی شامل: دفترچه بیمه، دسته چک بانکی و… پیدا کرده بودم که با شماره تماسی که در مدارک پیدا کردم، مشخص شد مدارک متعلق به یک فرد کارخانه داری در تهران بوده است و من هم این مدارک را به تهران نزد این فرد بردم و مشخص شد این مدارک، ۵ سال پیش از او به سرقت رفته و حالا پیدا شده است و خیلی هم خوشحال شد.
  این فرد هم به شما چیزی به عنوان مژدگانی پرداخت نکرد؟نه. ولی من اصلاً نیازی به این مژدگانی‌ها ندارم چرا که من به وظیفه خود عمل کردم…
 حسین خانی -برگرفته از روزنامه ایران
 

 

همچنین ببینید

افتتاح مرکز شیمی درمانی بیمارستان امام علی (ع) آمل

افتتاح مرکز شیمی درمانی بیمارستان امام علی (ع) آمل مرکز شیمی درمانی شهرستان آمل امروز ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.