خانه / اطلاعات عمومی / پدران بخوانند: شما خیلی مهم هستید

پدران بخوانند: شما خیلی مهم هستید

۲ فردا پنجشنبه است و درست مثل همه پنجشنبه هایی که پای یک نقاشی را امضا کردیم و زیر آن می‌نوشتیم پدر دوستت دارم، قرار است به مناسبت لحظاتی که آن را روز پدر نامیده‌اند،  غم‌ها را پنهان کنیم. از همان لحظات تولد، فرآیند دلبستگی میان پدر و کودک شکل می‌گیرد  و پدر درست به‌اندازه مادر در پرورش  و رشد روانی کودک نقش دارد. جدیدترین تحقیقات نشان می‌دهد   پدرانی که در پرورش و پاسخگویی به نیازهای کودک از همان آغاز  تولد مشارکت بیشتری انجام می‌دهند، در ایمن شدن سبک دلبستگی کودک با محیط افراد خود بیشتر نقش داشته و پیوند عمیق و روانی  فرزندان با پدر در بهبود رفتار، پیشرفت تحصیلی و موفقیت‌های آتی‌شان تأثیر گذارتر است. این مطالعات مشخص کرد، حضور پدران در خانواده و برقراری استحکام عاطفی بیشتر میان پدران و فرزندان، با افزایش موفقیت‌های تحصیلی و کاهش ارتکاب جرم رابطه دارد.  همچنین گزارش‌ها نشان داد، کودکانی که از حضور و بودن با پدرشان به همان اندازه حضور مادر در خانه نفع می‌برند و احساس رضایت دارند، بیشتر از مهارت‌های اجتماعی برخوردار بوده و به طور کلی اجتماعی تر هستند. به عقیده متخصصان   پدر خوب که نقش مدیریت اقتصادی خانه را به عهده دارد باید نقش مراقبتی و حمایت‌کنندگی  را نیز ایفا کند. در دنیای امروز که مادران نیز در تأمین درآمد خانه نقش دارند، پیشنهاد متخصصان حضور پر‌رنگ تر پدران در محیط خانه است.
این آمار‌ها نشان می‌دهد‌،بیش از ۷۳ درصد از کودکان مقطع ابتدایی که حضور پدرشان در خانه پر رنگ ارزیابی شده بود، موفق به کسب نمرات بالاتری در مقایسه با دیگر دانش آموزان در  امتحانات شدند.
همچنین در تاریخچه خانوادگی مجرمان و بزهکاران کمتر با محدوده سنی ۱۵ تا ۲۰ سال مشخص شد، شدت  و میزان ارتکاب جرم با کمرنگ بودن حضور پدر در خانه ارتباط مستقیم دارد.
 از سوی دیگر نتیجه  مطالعات دیگر نشان داد،  در تاریخچه زندگی کودکانی که در بزرگسالی با کمک مهارت‌های بین فردی قادر به کسب موفقیت‌های بیشتر شده بودند، بازی با پدر به طور چشمگیری وجود داشت و بازی‌های کودکانه از نخستین و شیرین‌ترین خاطرات این افراد به شمار می‌آمد.

همچنین ببینید

از خودت شروع کن

اگر امروز صبح که از خواب بیدار شده ای… بببینی که بیست کیلو چاق شده‌اید ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.