خانه / اخبار / پاسداشت هنرمندان با کاشت درخت به نام ایشان + تصویر

پاسداشت هنرمندان با کاشت درخت به نام ایشان + تصویر

در واپسین روزهای سال ۹۴ جمعی از هنرمندان عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون کشور با همراهی متولیان فرهنگی و هنری آمل به یاد جمعی از هنرمندان فقید این شهرستان نهال کاشتند.

محمد محمدی در آئین مراسم کاشت درخت به نام هنرمندان برجسته این شهرستان در محوطه حیاط مجتمع فرهنگی و هنری امام خمینی(ره) بیان کرد: این مراسم با حضور خانواده‌های هنرمندان فقید عرصه فرهنگ و هنر برگزار شد که با عنوان هر یک از این هنرمندان نامی آمل توسط خانواده‌هایشان درختی کاشته شد.

وی افزود: همچنین در این روز ۲۸ نهال توسط ۲۸ هنرمند پیشکسوت و فعالان فرهنگ و هنر کاشته و به نام آنها نامگذاری و در حیاط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشته شد.

محمد محمدی معرفی و شناساندن مفاخر فرهنگی و مشاهیر بنام مازندران به نسل کنونی جامعه بخصوص جامعه فرهنگی وهنری شهرستان آمل را یک اصل و برنامه مهم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست .
وی گفت : مازندران در طول قرون مفاخر و مشاهیر بزگ و بنامی را به ایران اسلامی و نیز کشورهای منطقه معرفی کرد ، اما همچنان در معرفی و برگزاری همایش و یادبودی برای آنان کم فروغ بوده است.
او افزود : با این قدمت بزرگ فرهنگی، متاسفانه همچنان هنرمندان بزرگ مازندرانی نه در استان بلکه درکل کشور بخوبی شناسانده نشدند.

محمدی خاطرنشان کرد: در این درختکاری سه خبرنگار پیشکسوت در عرصه خبر و اطلاع‌رسانی استاد فرخ‌زاد، حسن ترحمی و توللی با حضور در این مراسم با ثبت نام‌شان یک اصله نهال کاشتند.

مسعود فروتن کاگردان سینما ، تئاتر و تلویزیون ، محمدعلی سجادی  کارگردان ٬ فیلمنامه نویس و تهیه کننده و  فرهنگ شریف  از جمله هنرمندانی بودند که در این اقدام فرهنگی زیست محیطی شرکت داشتند.
در این آئین که با عنوان  ریشه در جان  برگزار شد ، ۴۰ اصله نهال در محوطه مجتمع فرهنگی و هنری ولی عصر (عج) اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل کاشته شد.

پی نوشت:

این اقدام با ارزش فرهنگی نشان از بینش روشن و نگرش عمیق ریاست محترم اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان آمل دارد که در کنار سایر اقدامات شایان تقدیر ایشان، نویدبخش فردایی متفاوت در گستره فرهنگ و هنر شهرستان آمل بوده و جا دارد تا با فرهنگ سازی این گونه رفتارها، شاهد تکریم مفاخر و نام‌آوران شهرستان در زمان حیات گرانقدرشان هم باشیم و در فقدان‌شان هم یاد و خاطره آنان به نیکی گرامی داشته شود.

همچنین ببینید

افتتاح مرکز شیمی درمانی بیمارستان امام علی (ع) آمل

افتتاح مرکز شیمی درمانی بیمارستان امام علی (ع) آمل مرکز شیمی درمانی شهرستان آمل امروز ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.