خانه / اخبار / مراسم بزرگداشت حماسه ششم بهمن آمل با حضور رییس قوه قضاییه آیت الله آملی لاریجانی+عکس

مراسم بزرگداشت حماسه ششم بهمن آمل با حضور رییس قوه قضاییه آیت الله آملی لاریجانی+عکس

آیت الله آملی لاریجانی: حماسه ششم بهمن آمل بستری برای عبرت های تاریخی است
به گزارش خبرنگار ایرنا آیت الله صادق آملی لاریجانی دوشنبه شب در آئین سی و چهارمین سالروز گرامیداشت شهدای حماسه إسلامی ششم بهمن آمل که در مصلای این شهرستان برگزار شد، افزود: مردم غیور شهرستان آمل بر پایه ایمان، بصیرت و جهاد در راه خدا در یک روز طومار نفاق و کفر را درهم پیچیدند.
رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه از لحاظ فلسفی جزئیات تکرار نمی شود، گفت: اما عبرت ها تکرارپذیر هستند و سنت ها دائما جریان دارند؛ عبرت ازین جهت نهفته است که با تحلیل ریشه های حادثه را بیابیم و اینکه چه چیزی این حماسه تاریخی را پدید آورد.
وی اضافه کرد: دریابیم که چه چیزی باعث شد مردم چنین حماسه عظیمی را در آن برهه خاص که دشمن و کسانی که تفکر مارکسیستی داشتند و به قصد تصرف شهر آمل آمدند، چگونه اینچنین مورد دفاع جانانه مردم این شهرستان قرار گرفتند.
**ایمان، بصیرت و جهاد در راه خدا سه مؤلفه پیروزی بر سیاهی ها
آیت الله آملی لاریجانی ایمان، بصیرت و جهاد در راه خدا را سه مؤلفه و رکن أساسی پیروزی مردم شهر آمل بر سیاهی ها و کفر و نفاقی دانست که برای تصرف این شهر دست به دست هم دادند و تصریح کرد: این مؤلفه ها امروز نیز جاری و این سنن الهی همچنان حاکم است.
رئیس دستگاه قضا ایمان را نوری عنوان کرد که مسیر زندگی إنسان را روشن و او را به قدرت لایزال الهی متصل می کند و گفت: ایمان اکسیر عجیبی است و خداوند با نور ایمان إنسان را حمایت می کند؛ ایمان رشته اتصال با حق تعالی و نوری است که در آخرین نیز روشن خواهد بود.
**معامله صحیح شهدای ششم بهمن آمل با خدا
رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه شهدای ششم بهمن سال ۶٠ آمل افرادی بودند که ایمان آوردند و در ایمان خود تردید نکردند، گفت: این شهدای گرانقدر معامله صحیح با حضرت حق انجام دادند و خداوند نیز آنان را مؤمن، أهل صدق و صفا قرار داد.
وی ادامه داد: آنانی که مانند نیز فیض بردند و این حماسه را برای کشور خود به میراث گذاشتند.
**ایمان مرکز هجوم دشمنان
آیت الله آملی لاریجانی، نقطه هجوم دشمن را ایمان یعنی همان چیزی دانست که موجب پیروزی مردم آمل شده است و خاطرنشان کرد: دشمنان خوب فهمیدند اقتدار این ملت به ایمان است و سلاح های همه دنیا رو به ایمان مردم ایران بود که نتوانستند کاری از پیش ببرند.
رئیس دستگاه قضا با بیا اینکه امروز ایران از مقتدرترین کشور در منطقه است، ادامه داد: به اذعان دوست و دشمن ایران یکی از تاثیرگذارترین کشورها در کل جهان است و اگرچه کشورهای سلطه درهمین منطقه در حال کار است اما در عین حال کشور ما امن است.
آیت الله آملی لاریجانی با انتقاد از ترویج سکولاریسم در دانشگاه ها و رسانه های داخلی، گفت: شعار جدایی دین از سیاست یعنی اینکه قدرت ایمان را از نظام جمهوری اسلامی بگیرند و راه انداختن ماهواره ها در منازل نیز با هدف ورود به زوایای خانواده و کشاندن جوانان به مرزهای فساد است.
وی افزود: آنها می خواهند اقتدار شما یعنی همان اقتداری که یک روز طومار منافقان و کمونیست ها را در هم پیچید، از شما بگیرند؛ پس باید هشیار باشیم و قدر بزرگانی چون آیت الله میرزا هاشم آملی، آیت الله حسن زاده آملی و آیت الله جوادی آملی را بدانیم.
به گزارش ایرنا، بهمن سال ۶٠ حدود یکصد کمونیسم و مائوئیسم با قصد تصرف شهرستان آمل وارد این شهر شدند که مردم این شهر جانانه دربرابر این متجاوزان مقاومت کردند.
مردم آمل با رشادت خود توانستند در کمتر از یک روز در ششم بهمن ماه به این غائله پایان دهند و ۴٠ نَفَر از جمله یک زن نیز در این مقاومت و مجاهدت به شهادت رسیدند.

۲ ۳ ۴ ۵ ۶ ۷ ۸ ۹ ۱۰ ۱۱ ۱۲ gvk7_img_0506 vtgy_img_0493 ۱۳

همچنین ببینید

تقدیر از خیّر گرامی جناب آقای حاج وحید پرکاوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.