خانه / اطلاعات عمومی / درونگراها بخوانند

درونگراها بخوانند

۶۳۵۸۶۱۳۹۸۶۶۱۵۳۹۲۳۳درونگراها به دلیل ویژگی‌های شخصیتی‌شان ممکن است چندان در محل کار جلب توجه نکنند و مدیران متوجه توانایی‌هایشان نشوند. اگر شما درونگرا هستید با روش‌های زیر می‌توانید به ارتقایی که در محل کار می‌خواهید، برسید:
۱ـ از موفقیت‌هایتان بگویید.
این کار برای یک درونگرا کمی سخت است. اما اگر شما این کار را نکنید هرگز نمی‌توانید به دیگران ثابت کنید چه کارهایی از شما برمی‌آید و ممکن است شما را جدی نگیرند. پس خودتان را به این کار مجبور کنید.
۲ـ خیالبافی‌هایتان را واقعی کنید.
ابتدا از خود بپرسید چگونه می‌توانید مدیر مجموعه‌تان را تحت تاثیر قرار دهید و سپس با یافتن پاسخ آن، پیشنهادتان را مطرح کنید. با انجام دادن کارهای نو و تازه می‌توانید مدیرتان را تحت تاثیر قرار دهید.
۳ـ‌ برای گفت‌وگو با مدیر، از قبل برنامه‌ریزی کنید.
اگر نمی‌توانید با مدیرتان راحت در مورد ارتقای شغل‌تان صحبت کنید و در عین حال خود را محق می‌دانید، پیش از گفت‌وگو تمام مواردی را که باید بگویید، ابتدا پیش خود تکرار کنید. بهتر است در خانه و در یک مکان خصوصی و البته جلوی آینه، درخواست‌تان را بازگو و پس از برنامه‌ریزی صحیح با مدیرتان صحبت کنید. یادتان باشد باید بر مواردی که شما را لایق ارتقای شغل می‌کند، متمرکز شوید.
۴ـ گفت‌وگوی مناسبی داشته باشید.
قبل از روبه‌رو شدن با مدیرتان، با خود بدترین شرایط را تصور کنید. با این ترفند می‌توانید در برابر سخنان ناخوشایند، کنترل خود را حفظ کنید. هنگام گفت‌وگو مراقب لحن کلام‌تان بوده و تماس چشمی مناسبی داشته باشید. واضح و با اعتماد به‌نفس سخن بگویید و قبل از این که پاسخی بدهید، به حرف‌های مدیرتان با دقت گوش دهید.
۵ ـ کسب مهارت کنید.
معمولا افرادی که در کارهای مورد نیاز یک سازمان مهارت و دانش بالایی دارند می‌توانند به سرعت ارتقاء یابند؛ بنابراین اگر می‌خواهید در محل کارتان سریع‌تر پیشرفت کنید، باید به این سطح از مهارت و دانش دست یابید. در یادگیری و انجام کارهایی که اداره‌تان به آنها نیاز دارد، داوطلب شوید. برونگراها معمولا با پیشقدم شدن در انجام بیشتر کارها می‌توانند جای خوبی برای خود در محل کارشان باز کنند.
۶ـ مسیر بن‌بست را زود شناسایی کنید.
گاهی اوقات ممکن است در محیطی مشغول کار هستید که مدیرانش توجهی به موفقیت افراد ندارند یا شرایط پارتی‌بازی حکمفرماست و هر کسی نمی‌تواند به ارتقایی که لایقش است، دست یابد. بدانید مسیری که می‌روید بن‌بست است و بهتر است دست از کارکردن در این فضا بکشید و جای مناسب‌تری برای خود بیابید. این هشدار برای برونگراها هم صدق می‌کند.

برگرفته از جام جم آنلاین

همچنین ببینید

از خودت شروع کن

اگر امروز صبح که از خواب بیدار شده ای… بببینی که بیست کیلو چاق شده‌اید ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.