خانه / اطلاعات عمومی / مواد غذایی که بعد از ورزش نباید مصرف کرد

مواد غذایی که بعد از ورزش نباید مصرف کرد

۶۳۵۵۷۱۸۹۰۰۹۰۱۳۵۰۸۷افرادی که به دنبال یک زندگی سالم هستند، ورزش و فعالیت بدنی را در برنامه روزانه خود قرار می دهند. برخی دویدن را انتخاب می کنند در حالی که برخی دیگر باشگاههای ورزشی را ترجیح می دهند. در نهایت هر فعالیتی را که انتخاب می کنید، باید حواستان به رژیم غذایی نیز باشد.

به گزارش جام جم آنلاین ، شما هنگام ورزش انرژی زیادی را از دست می دهید و پس از آن احتیاج به اسنک های مقوی دارید اما مراقب برخی مواد غذایی باشید.

ما موادی را که باید پس از تمرینات ورزشی از مصرف آنها خودداری کنید، برایتان نام برده ایم.

شیرینی

فیبر و کربوهیدرات موادی هستند که مصرف آنها پس از تمرینات ورزشی ضرورت دارند. اگر چه شیرینی سرشار از این مواد است اما به دلیل کربوهیدرات زیاد، چربی، نمک، قند و کالری باید از مصرف آن پس از ورزش خودداری کرد. بهتر است مواد غذایی سالم دیگری مانند آجیل یا نان تست را جایگزین آن کنید.

فست فود

به شما توصیه می کنیم که فست فودها را از رژیم غذایی خود حذف کنید، به خصوص اگر ورزش می کنید.

طبیعی است که پس از فعالیت بدنی، به دلیل از دست دادن نمک بدن، به دنبال مواد شور باشید و نخواهید زمان زیادی را صرف آشپزی کنید و در این مواقع سوسیس و برگرها نخستین انتخاب شما هستند، اما بدانید که این مواد تاثیر منفی بر بدن تان خواهند داشت و با مصرف آنها تنها چربی های ترانس بد را به بدن تان راه می دهید، در این صورت تمام تلاش هایتان در باشگاه نابود می شود. بهترین انتخاب برای شما در این شرایط، آواکادو و موز که سرشار از پتاسیم است، می باشند.

مواد انرژی زا

بدون شک مواد انرژی زا به شما در طول ورزش کمک می کند اما تنها زمانی مناسب اند که قبل از باشگاه مصرف شوند.

این مواد سرشار از قند هستند و اگر آنها را پس از تمرینات ورزشی مصرف کنید، متابولیسم بدن تان کاهش می یابد و دچار اختلالات خواب نیز می شوید.

اسنک های نمکی

حتما شما هم می دانید که نباید اسنک های نمکی مصرف کنید. همه از خوردن چیپس لذت می برند اما مصرف آن پس از فعالیت های فیزیکی توصیه نمی شود.

در واقع ما باید از موادی که سرشار از پتاسیم هستند مصرف کنیم. موز بهترین جایگزین برای اسنک های نمکی است.

سبزیجات خام

رژیم غذایی سالم بدون میوه و سبزیجات تازه امکان پذیر نیست اما زمانی که صحبت از غذاهای مصرفی پس از ورزش می شود باید دور آنها را خط بکشید.

ما در طول ورزش مواد معدنی، ویتامین و مواد مغذی زیادی را از دست می دهیم و متاسفانه سبزیجات خام کمبود آنها را جبران نمی کنند.

علیرغم کالری کم، سبزیجات خام گزینه مناسبی به عنوان مواد مصرفی پس از ورزش به شمار نمی آیند.

بدن شما برای عضله سازی به فیبر و پروتئین احتیاج دارد بنابراین آنها را در کنار مواد دیگر مانند ماست مصرف کنید.

شکلات شیری

ممکن است پس از تمرینات ورزشی تمایل زیادی به مواد شیرین مانند شکلات، داشته باشید و دلیل آن هم از دست دادن قند هنگام ورزش است.

یکی از دلایل نخوردن شکلات شیری پس از تمرینات، گلوکز زیاد و چربی های مضر آن است.

به جای آن میوه های تازه مصرف کنید یا اگر نمی توانید از شکلات بگذرید، شکلات تلخ به دلیل وجود آنتی اکسیدان، گزینه خوبی است.

پنیر

پنیر، به دلیل چربی زیاد، یکی از بدترین اسنک هایی است که می توانید پس از تمرینات ورزشی مصرف کنید. برای افرادی که به پنیر علاقه خاصی دارند، موزرلا که چربی کمتری دارد پیشنهاد می شود.

اسنک های شیرین

همان طور که در بالا نیز به آن اشاره شد، بدن شما پس از تمرینات ورزشی احتیاج به مواد شیرین دارد اما اگر می خواهید بدنی سالم و تناسب اندام داشته باشید، از مصرف دسرها خودداری کنید.

اسنک های شیرین نه تنها کالری زیادی دارند بلکه متابولیسم بدن شما را نیز کاهش می دهند.

تخم مرغ نیمرو

تخم مرغ سرشار از پروتئین و کولین است. شما باید پس از تمرینات ورزشی قلب خود را سالم و قوی تر کنید، به همین دلیل باید به دنبال منابع غذایی مقوی باشید اما یادتان باشد که تخم مرغ نیمرو روغن و کره زیادی را به خود جذب می کند که جزو چربی های اشباع شده است.

به جای سرخ کردن تخم مرغ، آن را بجوشانید یا حتی آن را خام به اسموتی خود بیافزایید.

نوشابه

آیا می دانید که این ماده برای سلامتی شما مضر است؟ نوشابه سرشار از قند و از طرف دیگر نفخ آور است. برای هیدارته کردن بدن پس از ورزش، آب بهترین گزینه است.

همچنین ببینید

اصول اولیه ورزش کوهنوردی

اصول اولیه ورزش کوهنوردی: برای انجام یک کوهنوردی موفق باید از نظر جسمی شرایط خاصی داشته باشید؛ ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.