خانه / اخبار / گلریزان نیکی برای آزادی+ (عکس)

گلریزان نیکی برای آزادی+ (عکس)

IMG_4934

به گزارش هراز نو : یکبار دیگر ماه مبارک رمضان ،یک بار دیگر برگزاری جشنی برای آزادی زندانیانی که نداشتن پول آنها را سالهاست به زندان فرستاده است .

شامگاه سه شنبه خیلی ها به باغ مهر آمدند تا مثل هر سال و در کناربقیه خیرین پولهایشان را روی هم بگذارند و زندانیانی را آزاد کنند که به دلایل مشکلات مالی به زندان افتادند کسانی که تعدادشان کم نیست و مسئولان قوه قضاییه آنها را با نام زندانیان دیه و محکومان غیر عمد می شناسند.

امسال هم مثل هر سال از صدر مسئولان گرفته تا خیرین مردمی دست به دست هم دادند و با کمکهایشان  زمینه آزادی تعدادی از زندانیان غیر عمد را فراهم کردند. مراسمی که خیلی ها مانند فرماندار ویژه شهرستان آمل ،امام جمعه شهر ،  دادستان شهرستان  ،شهردار و اعضای شورای شهر آمل و دیگر مسئولان و خیرین آمده بودند تا برای آزادی زندانیان قدمی بردارند.

مهمترین خبر این مراسم کمک دو میلیارد و چهار صد و هشتاد وسه میلیون ریالی بود که توسط مسئولان و خیرین جمع آوری شد تا دل مادران ، همسران و فرزندان چشم به راه برای آزادی عزیزی شاد شود.

پس از صرف افطاری مختصر آیین گلریزان برای آزادی زندانیان غیر عمد به همت انجمن حمایت از زندانیان شهرستان آمل با تلاوت قرآن و پخش سرود ملی آغاز شد .

هادی باقری مجری این برنامه از علی طالبی دادستان شهرستان آمل خواست تا در جایگاه حاضر شود وبه عنوان نماینده انجمن حمایت از زندانیان سخن بگوید .

عشق و نیکی

علی طالبی سخنان خود را باشعری از نظامی گنجوی آغاز کرد و اظهار داشت : اگر بخواهیم محصول هزار ساله ادبیات فارسی را در دو کلمه خلاصه کنیم آن دو واژه عشق و نیکی است.

دادستان شهرستان آمل با بیان اینکه نیکویی از منظر قرآن یک مقام است تصریح کرد: دنیا محل صادرات و واردات عشق و نیکی است  باید در این دنیا شادی و نشاط را صادر کنیم ومطمینا آثار این نیکویی به ما وخانواده مان باز می گردد.

تجارت معنویت

حجت الاسلام والمسلمین سید جلیل مرتضوی امام جمعه آمل با اشاره به اینکه دستگیری و حمایت از زندانیان دارای پاداشی بسیار بالاست اظهار کرد : در  دستگیری وکمک شور و نشاط خاصی نهفته است و چه دلها به خاطر این حمایت معنوی و مالی شما شاد می شود.

امام جمعه آمل با بیان اینکه دین هم عزت شخص  و هم دستگیری از دیگری رامی خواهد اذعان کرد: البته در این کمک ها هم باید به فکر خود و هم به فکر فقرا باشیم اینطور نباشد که با کمک و دستیگری خود را به مشکل مالی بیاندازیم.

وی با تاکید بر اینکه  این نوع کمک ها در حقیقت یک نوع تجارت معنویت است تصریح کرد : اگر ما بخواهیم هم دنیامان  و هم آخرتمان را آباد کنیم  باید با دستان خودمان این کار را به انجام برسانیم .

چراغ اول ۲۰ میلیون

علی طالبی دادستان آمل دوباره در جایگاه قرار گرفت و نقش یک مجری تمام عیار را ایفا کرد تا بتواند با این اقدام متواضعانه اش شادی را برای خانواده های زندانیان  به ارمغان بیاورد .
اولین چراغ را حاج حبیب اردشیر با ۲۰ میلیون تومان  روشن کرد بعد او مهندس دادگر مدیر عامل دوشه هراز ۱۲میلیون تومان ، حاج مختار نواییان ۱۲ میلیون تومان و حاج منصور رضاییان ۱۵ میلیون کمک کردند  تا سیل کمک های خیرین آملی سرازیر شود از کمک های ۵ میلیونی تا یک میلیون تومانی .

امام جمعه و فرماندار هرکدام یک میلیون تومان

اعضای هیات مدیره انجمن خیرین نیز هرکدام ۵ میلیون تومان کمک کردند تا نوبت به مسوولان برسد ، امام جمعه و فرماندار هرکدام یک میلیون تومان و شهردار که قرار بود به همراهی اعضای شورای شهر ۳ میلیون تومان کمک کند با تاکید مجری گلریزان علاوه بر کمک ۳ میلیونی شورا شهر ، ۵ میلیون تومان  قول مساعدت داد . رسولی معاون فرماندار نیز ۵۰۰ هزار تومان کمک کرد .


آملی ها دویست و چهل و هشت میلیون و سیصد هزار تومان

علی طالبی در پایان با اعلام اینکه سال گذشته بیش از ۹۶ میلیون تومان از سوی خیرین برای کمک به زندانیان اهدا شده بود گفت : امسال خیرین آملی با وجود اینکه در جشن های محتلف گل ریزان شرکت داشته اند و تا پایان ماه مبارک رمضان باید شرکت کنند اما امشب دو میلیارد و چهار صد و هشتاد وسه میلیون ریال برای  زندانیان کمک جمع شده است .

همیاری برخی از خبرنگاران

از نکات جالب مراسم امسال همیاری برخی از خبرنگاران در این آیین گلریزان بود تا  به اندازه بضاعت در تقسیم عشق و نیکی به هم نوعان  مشارکت کنند ،  هراز نو نیز از این امر مستثنی نبود و به اندازه بضاعت خود در گلریزان محبت آملی ها برای آزادی زندانیان سهم کوچکی داشت .
به امید آزادی همه زندانیان  غیر عمد و بازگشت به آغوش خانواده شان۱ ۲ ۳ ۴ ۵ ۶ ۷ ۸ ۹ ۱۰ ۱۱ ۱۲ ۱۳ ۱۴

همچنین ببینید

تقدیر از خیّر گرامی جناب آقای حاج وحید پرکاوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.