خانه / اخبار / کمال نیوز خبر می دهد:بازدید فعالان صنفی و خیرین از روند ساخت مرکز شیمی درمانی آمل +عکس

کمال نیوز خبر می دهد:بازدید فعالان صنفی و خیرین از روند ساخت مرکز شیمی درمانی آمل +عکس

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری کمال نیوز ، مسعود نیک پور مدیرعامل مجمع خیرین شهرستان آمل در بازدید هیات مدیره اتاق اصناف، روسای اتحادیه های صنفی و خیرین شهرستان از مراحل ساخت مرکز شیمی درمانی شهرستان آمل گفت: خوشبختانه آغاز کار مرکز شیمی درمانی با همکاری اتحادیه صنف آهن فروشان آغاز شد.

 وی با قدردانی از حمایت ها و تلاش های اتحادیه های صنفی شهرستان در ساخت این مرکز افزود: ما به دنبال این نیستیم که مردم به ما صدوقه دهند بلکه همراهی و همدلی در ادامه کار برایمان افتخاراست و این بازاریان بودند که خودجوش وارد میدان شدند و امروز شاهد پایان کار ساخت این مرکز هستیم.

 مدیرعامل مجمع خیرین شهرستان آمل با تاکید بر اینکه نگاه مسئولین استانی نگاه شهرستانی نباشد بیان داشت: شهرستان آمل با وجود داشتن بیش از ۱۲۰۰ بیمار سرطانی  تقاضا شد که داروخانه ۱۳ آبان در این شهرستان راه اندازی شود ولی گویا نگاه مسئولین فقط شهر ساری است که الان در ساری ۲ داروخانه ۱۳ آبان وجود دارد.

نیک پور خاطرنشان کرد: علیرغم کمبود منابع مالی تعهدات مجمع در قبال ساخت این مرکز به اتمام رسیده و براساس توافق بعمل آمده مابقی توسط دانشگاه علوم پزشکی مازندران در حال ساخت می باشد که با این روندی که وجود دارد تا پایان سال ۹۵ مرکز شیمی درمانی آمل افتتاح می شود.

 وی با تاکید بر اینکه شیمی درمانی بدون پرتو درمانی فایده ندارد اظهارداشت: خوشبختانه با تلاش های صورت گرفته مجوز پرتودرمانی گرفته شد که در ۲ فاز با زیربنای هزار متر مربع در زیر زمین با هزینه ای بالغ بر ۲ میلیارد تومان شروع خواهد شد.

 مدیرعامل مجمع خیرین شهرستان آمل گفت: علاوه بر پرتودرمانی مرکز تحقیقات و غربالگری سرطان هم انجام خواهد شد.

نیک پور تصریح کرد: پرتودرمانی نیازمند دو دستگاه به ارزش ۱۲میلیارد تومان می باشد که خرید آن برای مجمع امکان پذیر نخواهد بود و از سرمایه گذاران دعوت شد که خوشبختانه اعلام آمادگی کردند.

وی افزود: مرکز شیمی درمانی آمل در بخش درمانی با ۸ اتاق دو تخته ، بخش آی سی یو با ۶ تخت و بخش سرپایی با ۱۲ تخت می باشد.

مدیرعامل مجمع خیرین شهرستان آمل همچنین از افتتاح دفتر مجمع خیرین سلامت کشور در آمل خبرداد.

دکتر محسن آسوری رییس مرکز انستیتو پاستور منطقه شمال کشور در آمل با بیان اینکه آمار سرطان در کشور رو به افزایش می باشد گفت: هزینه شیمی درمانی بسیار بالا است که در سال بیش از ۶ هزار میلیارد تومان صرف خرید داروهای شیمی درمانی می شود.

وی اشاره کرد: در کنار مرکز شیمی درمانی آمل مرکز تحقیقاتی راه اندازی می شود تا بتواند کارهای خوبی را ارائه دهد.

آسوری خاطرنشان کرد: مرکز تحقیقات در خصوص رابطه غذا با سرطان پژوهش ها و تحقیقاتی را صورت می دهد که امری ارزشمند است.

 وی با اشاره به صادرات مواد غذایی از مازندران به سراسر کشور بیان داشت: این مرکز تحقیقات بر روی برنج، مرغ، مرکبات، سبزی جات و صیفی جات تحقیق و نتیجه حاصل از آن را برای دولت همراه با ارائه کار ارسال می کند.

آسوری افزود: کمتر خانواده ای در کشور سراغ داریم که درگیر سرطان نباشند و بعضی از این افراد پول پرداخت هزینه های شیمی درمانی را ندارند و شیمی درمانی به تنهایی کافی نیست که نیازمند مرکز پرتو درمانی هستیم.

رییس انستیتو پاستور منطقه شمال کشور در آمل  اشاره کرد: سرطان های شایع در ایران نظیر سایر کشورهای آسیایی پس از سرطان پوست به ترتیب سرطان پستان در زنان، سرطان معده در مردان، سرطان مثانه، کولون و رکتوم و سرطان مری است.

۱ ۲ ۳ ۴ ۵ ۶ ۷ ۸ ۹ ۱۰ ۱۱ ۱۲ ۱۳ ۱۵ ۱۱۴

همچنین ببینید

نشست هیأت امنای مجمع خیرین شهرستان آمل با ریاست محترم بیمارستان امام علی (ع) در خصوص راه اندازی مرکز مجهز شیمی درمانی

خوشبختانه با پیگیری های مجدّانه و مستمر هیأت امنای مجمع خیرین شهرستان آمل با ریاست ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.